۵ هزار نفر در ۵۰ مسجد استان زنجان معتکف شدند

به گفته حجت الاسلام احمدی، همزمان با اعتکاف ایام رجبیه، ۵ هزار نفر در ۵۰ مسجد استان زنجان معتکف شدند که تعداد معتکفین شهر زنجان ۲۲۰۰ نفر در ۱۷ مسجد است.

حجت الاسلام سعید احمدی -مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اظهار کرد: علیرغم دو سال وقفه در برگزاری اعتکاف، امسال شاهد استقبال خوبی از سوی مردم بالاخص جوانان از مراسم اعکتاف ایام رجبیه هستیم.

 

احمدی با یادآوری اینکه 50 مسجد در استان زنجان برای اعتکاف آماده سازی شد، گفت: در مجموع 5 هزار نفر در این مساجد معتکف شدند.

 

وی با اشاره به اینکه در شهر زنجان 17 مسجد برای اعتکاف آماده سازی شد، گفت: این مساجد ویژه عموم، مادران و فرزندان و دانش آموزان دختر و پسر پیش بینی شد و در مجموع 2200 نفر در این مساجد معتکف شدند.

 

به گفته این مسئول، 10 مسجد در زنجان میزبان اعتکاف دانش آموزان دختر و پسر بود که در مجموع 966 دانش آموز در این مساجد معتکف شدند و از این تعداد 482 دانش آموز پسر و 484 دانش آموز دختر در این مراسم معنوی شرکت کردند.

 

وی اضافه کرد: برگزاری حلقه‌های معرفت، کرسی‌های تلاوت قرآن‌کریم، اقامه نماز جماعت، برگزاری سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و برگزاری گفتمان دینی با موضوعات گام دوم انقلاب، جهاد تبیین، بررسی هجمه های دشمنان علیه ایران را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم معنوی است.

کد خبر 1250768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha