تقدیر «افستد» از برتری علمی و اخلاقی دانش آموزان مسلمان در «پرستون»

دیده بان آموزش «افستد» انگلیس از مدرسه اسلامی دخترانه در «پرستون» که رتبه برتر خود را در میان دبیرستان های دیگر از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ حفظ کرده است، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، دیده بان آموزش «افستد» انگلیس از مدرسه اسلامی دخترانه در «پرستون» که رتبه برتر خود را در میان دبیرستان های دیگر از زمان راه اندازی آن در سال 2016 حفظ کرده است، تقدیر کرد.

 

دفتر استانداردهای آموزش، خدمات و مهارت های کودکان (افستد) به مدرسه دخترانه در پرستون بهترین امتیاز را داد.

 

در گزارش افستد در این زمینه آمده است: فضای آرام و محترمانه مدرسه پرستون را فرا گرفته است. رفتار دانش‌آموزان نشان‌دهنده ارزش‌های مدرسه مانند صبر، حیا، قدردانی، فروتنی و صداقت است. دانش آموزان با یکدیگر مهربان هستند و به کارکنان و بازدیدکنندگان مدرسه احترام می گذارند.

 

به گفته بازرسان افستد،انتظارات مسئولان از پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مدرسه دخترانه مسلمانان بالاست.

 

افستد در گزارش خود آورده است که دانش آموزان این مدرسه بی عیب و نقص رفتار می کنند،از همکلاسی های خود حمایت می کنند،از اینکه هر روز به مدرسه می می آیند خوشحال هستند و مدرسه را خانه امن خود توصیف می کنند.

 

بر اساس گزارش گاردین، حدود 140 مدرسه مذهبی مسلمانان در بریتانیا وجود دارد که 12 مورد از آنها توسط دولت تامین مالی می شود.

 

در گزارش ها آمده است که مدارس مسلمانان به مراتب بهتر از مدارس سایر ادیان عمل می کنند.

 

برای سال‌ها، مدارس اسلامی مستقل در بالاترین امتیاز نتایج «گواهی عمومی آموزش متوسطه» بریتانیا باقی مانده اند و الگویی برای مدارس دینی به ‌عنوان مؤسسه‌های آموزشی موفق و الهام‌بخش در بریتانیا بوده اند.

کد خبر 1251040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha