ابراز همدردی رئیس جمهوری عراق با قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه

رئیس جمهوری عراق ، امروز (دوشنبه ۱۷ بهمن) پس از وقوع زلزله در کشورهای ترکیه و سوریه تسلیت خود را به دولت های هر دو کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «البغداد نیوز» ، «عبداللطیف رشید»، رئیس جمهوری عراق ، امروز (دوشنبه 17 بهمن) پس از وقوع زلزله در کشورهای ترکیه و سوریه تسلیت خود را به دولت های هر دو کشور اعلام کرد.

 

رئیس جمهوری عراق  در یک پیام توئیتری در این باره گفت: با اندوه فراوان خبر تلفات زمین لرزه امروز سوریه و ترکیه را دنبال می کنیم.

 

«عبداللطیف رشید»، ضمن ابراز تسلیت عمیق خود به خانواده‌های قربانیان این زلزله افزود: این حادثه دلخراش برای دو ملت دوست و همسایه به وجود آمده است و ما برای قربانیان این حادثه رحمت واسعه و برای خانواده‌ها و عزیزانشان صبر و شکیبایی و شفای عاجل برای مجروحان آرزومندیم.

«مقتدی صدر»، رئیس جریان صدر در عراق نیز ضمن اعلام تسلیت به دولت ها و مردم ترکیه و سوریه در پی وقوع زلزله 7.8 ریشتری در این کشورها خواستار کنار گذاشتن اختلافات دو کشور و کمک آنها به یکدیگر در این برهه حساس زمانی شد.

 

گفتنی است، زلزله بزرگ و ویرانگری به بزرگی 7.8 ریشتر بامداد امروز مناطقی از ترکیه و سوریه را لرزاند که منجر به فروریختن ساختمان‌های مسکونی و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان دو کشور شد.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهوری ترکیه تعداد قربانیان این زلزله را به بیش از 900 کشته و حدود  پنج هزار و 383 مجروح  اعلام کرد.

 

همچنین وزارت بهداشت سوریه اعلام کرده است که بیش از 400 نفر در استان های حلب، لاذقیه، حماه و طرطوس در نتیجه این زلزله کشته و بیش از یک هزار نفر هم زخمی شده اند.

 

 

کد خبر 1251181

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha