عکاسان خبری نقش مهمی در ثبت لحظات ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی داشته اند

نمایشگاه عکس‌های زنده یاد قربان خلیلی از وقایع انقلاب اسلامی در قالب نمایشگاه «آینه در آینه ۲» عصر امروز سه شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در افتتاحیه نمایشگاه عکس‌های زنده یاد قربان خلیلی از وقایع انقلاب اسلامی، برپایی این رویداد را بهانه ای برای تجلیل از عکاسان خبری و رسانه ای دانست و گفت: عکاسان خبری همواره با سختی ها و مشقت هایی که با آن مواجه هستند، نقش مهمی در ثبت لحظات ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی داشته اند. 
 
وی ضمن تقدیر از همراهی خانواده زنده یاد خلیلی برای برپایی این نمایشگاه گفت: خاطرات بصری جمع کثیری از مردم ایران با تصاویر بدیعی از عکاسانی چون مرحوم خلیلی از دوران انقلاب اسلامی پیوند خورده است که امروز بخشی از این تصاویر ماندگار پس از ۴۴ سال به نمایش درآمده است.
 
وی با بیان اینکه برخی از عکس های خبری دوران انقلاب اسلامی، نقش مهمی در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشته اند، گفت: از میان اینگونه تصاویر تاثیرگذار می توان به عکس مشهور زنده یاد حسین پرتوی از دیدار همافران ارتش با امام خمینی (ره) اشاره کرد. 
 
وزیر فرهنگ همچنین یاد مرحوم حبیب الله صادقی را در این مراسم گرامی داشت و یادآور شد که نمایشگاه «آیینه در آیینه ۱» سال گذشته میزبان آثار زنده یاد صادقی بود که بازدید رئیس جمهور محترم از این نمایشگاه را در پی داشت.
 
همچنین میرهاشمی، دبیر پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر هم در مراسم افتتاح «آینه در آینه ۲» چنین اظهار کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر، پانزدهمین دوره خود را طی می‌کند و سعی کرده است دامنه کاری خود را در استان ها و همچنین در حوزه پژوهشی گسترش دهد. امیدوارم در دوره‌های بعد فصل سه و چهار این بخش (آینه در آینه) را داشته باشیم و همه فعالیت‌های ما پژوهش محور باشد.
 
گفتنی است، نمایشگاه عکس‌های منتخب مرحوم «قربان خلیلی» با عنوان «آینه در آینه۲» تا پایان روز ۲۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ پذیرای عموم علاقمندان به عکاسی مستند و تاریخ انقلاب اسلامی است.
کد خبر 1251473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha