جشنواره نوجوان خوارزمی دانش‌آموزان استثنایی کردستان برگزار می‌شود/ قرآن و معارف اسلامی از محورهای جشنواره ‌

محمدی گفت: نهمین دوره ‌جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور دانش‌آموزان دوره اول متوسطه استثنایی/ دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای و دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر در سطح استان برگزار می‌شود.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان با برشمردن جشنواره خوارزمی بعنوان بزرگترین رویداد علمی – پژوهشی و مهارتی دانش آموزان دوره اول متوسطه اظهار کرد: این جشنواره با هدف کمک به دانش‌آموزان در هویت‌یابی، توسعه توانمندی‌ها، فرصت آفرینی برای شناسایی استعدادها وهدایت تحصیلی و شغلی برگزار می‌شود.
 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در راستاي اجراي راهبرد کلان 8 نقشه جامع کشور، راهکار1- 16سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بند1-2-13برنامه درسی ملی با موضوع برنامه ها و رویدادهاي کیفیت بخشی وبهبود فرآیندهاي یاددهی- یادگیري برگزار می شود.
 

وی افزود: ثبت نام و اطلاع رسانی جشنواره از طریق سامانه یکپارچه دانش آ موزي (سیدا)/ شبکه آموزش دانش آموزي (شاد)، توسط دانش آموز و همزمان با «بارگذاري اثر» در آدرس https://my.medu.ir/  و https://shad.ir/nojavan_kharazmi  است.
 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان مدرسه محوری، پژوهش محوری، مشارکت پذیری و موقعیت محوری را اصول حاکم در برگزاری تمام مراحل این جشنواره عنوان کرد.
 

محمدی در ادامه گفت: در این دوره از جشنواره دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می­توانند در محورهای 13 گانه از جمله قرآن و معارف اسلامی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، دست ساز‌ه، بازارچه­‌های کسب و کاردانش آموزی و برنامه نویسی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی ، ریاضیات، علوم تجربی زبان­ های خارجی، آداب و مهارت زندگی و بنیان خانواده شرکت نمایند.‌‌‌‌‌‌‌‌
 

وی افزود: نحوه شرکت دانش آموزان به صورت انفرادی/گروهی است و دانش‌آموزان در مرحله مدرسه‌ای می‌توانند در چندین محور جشنواره شرکت کنند اما در مراحل بعد صرفا در یکی از محورهای جشنواره به عنوان نماینده مدرسه معرفی می‌شوند.
 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه دانش آموزان تا 20 اسفند جاری برای بارگذاری آثار فرصت دارند، تصریح کرد: برگزاری مرحله مدرسه‌ای در هفته سوم فروردین ماه 1402 و برگزاری مرحله استانی در هفته دوم تیرماه 1402 است.

 

 

کد خبر 1251539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha