دلار از ارکان قدرت امپراطوری آمریکا/لزوم همکاری کشورهای تحریم شده برای تضعیف جایگاه دلار

وحیدی با بیان اینکه دلار یکی از ارکان قدرت امپراطوری آمریکا است، گفت: وقتی دلار بین کشورهای مختلف به عنوان ارز رایج درآمده و درصد زیادی از ذخیره‌های بانک ها با دلار است ما خود به خود کمک کرده‌ایم که دلار در قدرت سلطه‌گر آمریکا پابرجا بماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (چهارشنبه ۱۹ بهمن) در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه دلار یکی از ارکان قدرت امپراطوری آمریکا است، گفت: وقتی دلار بین کشورهای مختلف به عنوان ارز رایج درآمده و درصد زیادی از ذخیره‌های بانک ها با دلار است ما خود به خود کمک کرده‌ایم که دلار در قدرت سلطه‌گر آمریکا پابرجا بماند. زمانی که دلار شروع به سقوط کند همان موقعی خواهد بود که کشورها بیایند و دلار را از تمایلات خودشان خارج کنند و با ارزهای دیگر تعامل کنند خود به خودی دلار تضعیف می‌شود و قدرت امپراتوری کاهش پیدا می‌کند. این مسئله بسیار روشنی است و همه این موضوع را می‌دانند.

 

وی با تاکید بر لزوم توسعه پیمان های پولی دو جانبه گفت: اگر پیمان‌های پولی دوجانبه توسعه پیدا کند و بتوانیم ارزهای دیگر را وارد معاملاتمان کنیم خود به خود موجب تضعیف دلار می شود از این رو کشورهایی که می‌خواهند سیاست‌های مستقلی داشته باشند باید با هم همکاری و هماهنگی کنند تا بتواند ارزهای دیگر را بیاورند به ویژه باشگاه تحریمی‌ها و آنهایی که در تحریم هستند ارزهای دیگر را مبنا قرار دهند خود به خود این اتفاق صورت خواهد گرفت اما نیاز است کشورهایی که از سیاست های استکباری آمریکا ضربه دیده‌اند دور هم جمع شوند و این تصمیم را بگیرند.

 

 

کد خبر 1251564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha