جشن تکلیف ارتباط قلبی و نزدیک با پروردگار است

حجت‌الاسلام سبزی گفت: برنامه معنوی و فرهنگی جشن تکلیف و بندگی دوره جدیدی در زندگی، آسمانی شدن، ارتباط قلبی و نزدیک با پروردگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان؛ حجت‌الاسلام سیف‌الله سبزی، در مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان که با حضور جمعی از مسئولین، معلمان و دانش آموزان این شهرستان در مصلی نماز جمعه قروه برگزار شد اظهار داشت:جشن تکلیف بعنوان برنامه‌ای تربیتی و دینی آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه جشن تکلیف را آغاز تحول بنیادین در زندگی دانش‌آموزان دانست و افزود: وقتی دانش‌آموزان به سن تکلیف می‌رسند و انجام واجبات و ترک محرمات برای آنان یک وظیفه شرعی و دینی می‌شود و نقش خانواده‌ها در تربیت دینی فرزندان پررنگ‌تر و وظیفه آنان سنگین‌تر می‌شود.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه این مراسم آغاز سن تکلیف و انس و ارتباط با خدای متعال را به دختران پایه سوم مدارس قروه را تبریک گفت و عنوان کرد: امروز آغاز مرحله جدیدی از زندگی شماست و لازم است برای حفظ پیوند و دوستی با پروردگار مهربان از به جا آوردن نماز سر وقت غافل نشوید.

وی افزود: در این جشن بزرگ عبادی دانش آموزان به سن تکلیف رسیده سجده شکر برای سلامتی و نعمت تکلیف به جای می‌آورند.

ناظمی جلال تصریح کرد: مهمترین وظیفه شرعی افرادی که به سن تکلیف رسیده اند عمل به واجبات دینی و دوری از محرمات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از دانش آموزان خواست به خواندن نماز اهمیت بیشتری دهند و با شنیدن اذان، نماز را اول وقت بجای آورند و در ادای این فریضه الهی سستی به خود راه ندهند.

گفتنی است؛ قرائت سوگند نامه، اجرای سرود همگانی ،اجرای دکلمه ،پذیرایی و اهدای جوایز از دیگر بخش های این جشن با شکوه بود.

 

کد خبر 1251617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha