دانش آموزان زیارت اولی به حرم مطهر امام هشتم(ع) مشرف شدند

مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: تعدادی از دانش آموزان زیارت اولی این شهرستان به حرم مطهر امام هشتم(ع) امام مهربانی ها، مشرف شدند.

رضا خسروی -مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان دختر شهرستان شیروان از مدارس شبانه روزی سعادت روستای سولدی از توابع بخش قوشخانه و خاتم الانبیاء روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان به عنوان زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

وی عنوان کرد: اردوهای زیارتی و تشرف به اماکن مقدس، از اموری است که در منابع اسلامی به آن بسیار سفارش شده است، زیرا اثرات عمیق و اساسی در روح و روان نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند و رفتار و شخصیت آنها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

 

خسروی خاطرنشان کرد: تاکید وزارت آموزش و پرورش بر ترکیب سفر‌های تربیتی با محتوای معرفتی است تا ارتباطِ موثر بین اردو‌ها و مباحث معنوی ایجاد و این دو به نحو شایسته‌ای با یکدیگر تلفیق شود.

 

مسئول روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: در نهایت این تلفیق منجر به برگزاری اردوی تربیتی مشهد مقدس و زیارت بارگاه امام رضا (ع) برای دانش‌آموزان زیارت اولی شده است.

 

خسروی اضافه کرد: در این راستا علاوه بر زیارت حرم امام رضا (ع) برنامه های مختلف اردویی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی برای دانش آموزان پیش بینی شده و محل اسکان دانش‌آموزان در اردوگاه ثامن الحجج مشهد مقدس است.

 

30 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

کد خبر 1252296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha