تشکیل شبکه دانشمندان جهان/  بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) دانشمندان جهان اسلام را گردهم می آورد

صفاری نیا گفت: تمام فعالیت های انجام شده در حوزه علم و فناوری با کمک و مساعدت خادمان مصطفی (ص) برگزار شده است و جایزه مصطفی (ص) نیز با کمک و همیاری اشخاص حقیقی و حقوقی و با شعار «هر مسلمان یک سهم برای تولید علم و فناوری» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، «مهدی صفاری نیا» در «گردهمایی سالانه خادم‌ المصطفی(ص)» که عصر امروز سه شنبه ۲۵ بهمن برگزار شد، گفت: براساس داده‌های پایگاه استنادی وب آو ساینس (web of science) تعداد دانشمندانی که حداقل یک مستند علمی یا مقاله علمی در این پایگاه منتشر کرده‌اند، ۷۰ میلیون نفر است که از این تعداد سه میلیون نفر از جهان اسلام هستند یعنی حدود چهار درصد پژوهشگران دنیا از جهان اسلام می باشد.


مدیرعامل بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) افزود: این سه میلیون دانشمند جهان اسلام، مخاطبان برنامه های بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و جایزه مصطفی (ص) را تشکیل می دهند و تلاش می کنیم تا همه آنها را تحت پوشش برنامه های خود قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه یکصدهزار دانشمند جهان اسلام در شبکه جایزه مصطفی (ص) گردهم آمده اند، خاطرنشان کرد: دانشمندان جهان اسلام از ۹۰۰ مرکز علمی جهان شناسایی شده اند و در برنامه های بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) مشارکت داده می شوند.

 

صفاری نیا تاکید کرد: اقدامات انجام شده در بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) مربوط به دوره ۱۰ ساله است و تلاش می کنیم تا در آینده نزدیک به یکی از ۱۰ جایزه برتر دنیا تبدیل شود.

 

مدیرعامل بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با اشاره به دستاوردهای جایزه مصطفی (ص) در جهان اسلام، تصریح کرد: از بین فعالیت های انجام شده بنیاد، در بحث برگزیدگان جایزه مانند خانم جکی یینگ، آقایان شکراللهی، خادم الحسینی، گور شاهین، بهاروند و دکتر عبدالاحد تاثیرات خوبی در دنیا و جهان داشته اند و دانش آنان به مرحله تجاری سازی رسیده است. جایزه مصطفی (ص) این دانشمندان را از بین ۱۰۰ هزار نفر شناسایی و به دنیا معرفی کرده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) گفت: برگزاری مسابقه دانش آموزی نور طی چهار دوره با مشارکت۲۰ کشور از دیگر فعالیت های این بنیاد است که دانش آموزان حاضر در مسابقه ۲هزار فیلم یک دقیقه ای علمی تولید کرده اند.

 

صفاری نیا درباره جایزه کنز که مختص دانشمندان جهان است، گفت: ۲هزار نفر از دانشمندان کشورهای اسلام در جایزه کنز شرکت کرده اند و تاکنون هشت دوره از نشست های تبادل دانش فناوری «استپ» در ترکیه، مالزی، عمان و پاکستان با هدف تبادل تجربیات دانشمندان جهان اسلام برگزار شده است.

مدیرعامل بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) افزود: ایجاد فرصت های مطالعاتی برای دانشمندان جوان در مراکز علمی خوب کشورهای اسلامی از دیگر فعالیت های بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) است و تا کنون سه دانشگاه صنعتی شریف، پاکستان و ترکیه در این خصوص فرصت تحقیقاتی تعریف کرده اند که بخشی از هزینه ها توسط بنیاد و بخشی توسط دانشگاه هدف تامین می شود.

 

صفاری نیا تاکید کرد: تمام فعالیت های انجام شده در حوزه علم و فناوری با کمک و مساعدت خادمان مصطفی (ص) برگزار شده است و جایزه مصطفی (ص) نیز با کمک و همیاری اشخاص حقیقی و حقوقی و با شعار «هر مسلمان یک سهم برای تولید علم و فناوری» برگزار می شود.


 

کد خبر 1252785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha