چرخش قدرت اقتصادی از غرب به مناطق آسیایی/ منافع همکاری ایران و چین منحصر به دو کشور نیست

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه منافع حاکمان ایران و چین منحصر به دو کشور نیست، گفت: همه کشورها می توانند از این منافع بهره مند شوند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر رییس جمهور به چین گفت: جهش خوبی در عرصه اقتصادی و سرمایه گذاری در حال شکل گرفتن و رخ دادن است. سفر رییس جمهور به چین نشان می دهد که چرخش قدرت اقتصادی از غرب به مناطق آسیایی شتاب گرفته است و جمهوری اسلامی ایران در این عرصه نقش آفرینی می کند.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایران به عنوان قدرت نوظهور منطقه ای، عامل وحدت مبانی ملت ها و اکنون دولت های آسیایی است و ایجاد کریدور جنوب شمال در ایران و وصل دریای عمان و خلیج فارس به دریای سیاه حاصل این تعامل و همکاری است.

 

وی بیان کرد: این تعامل و همکاری می تواند به نفع آسیای میانه، قفقاز و کشورهای همسایه ما باشد. همکاری ایران و چین و منافع آن منحصر به ایران و چین نخواهد بود و بسیار فراتر از آن معنا می شود و همه می توانند از آن بهره مند شوند و صلح و امنیت پایدار در منطقه را تقویت کند.

 

 

 

 

کد خبر 1252862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha