مسلمانان روهینگیا  به زلزله زدگان ترکیه کمک کردند

پناهجویان مسلمان روهینگیا در بنگلادش با وجود توانایی های محدود به زلزله زدگان ترکیه کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، پناهجویان مسلمان روهینگیا در بنگلادش با وجود توانایی های محدود به زلزله زدگان ترکیه کمک های بشردوستانه ارائه کردند.

 

ساهات  زیا هیرو، پناهجوی روهینگیا در گفت ‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: ترکیه از ابتدای بحران ما یکی از مهم ‌ترین منابع حمایتی برای ما بوده است، بنابراین چگونه می‌ توانیم در چنین  فاجعه ‌ای کاری برای آنها نکنیم.

 

وی افزود: با پول کمک‌ های اردوگاه‌های روهینگیا، 700 پتو و 200 مانتو خریدیم و مقداری پول به دفتر آژانس همکاری و هماهنگی (TIKA) در بنگلادش اهدا کردیم. وی تاکید کرد که این هدایا همبستگی ما را به برادرانمان در ترکیه نشان می دهد.

 

شوقی میرت باریش، هماهنگ کننده تیکا در بنگلادش نیز از کمک مردم بنگالی و پناهندگان روهینگیا به زلزله زدگان ترکیه تشکر کرد.

 

نای سان لوین، یکی از بنیانگذاران ائتلاف روهینگیای آزاد، گفت: با وجود حجم کم کمک های ما در مقایسه با دیگران، ما در درد برادران خود در ترکیه و سوریه شریک هستیم.

 

وی افزود: زمانی که روهینگیاها در سال 2012 توسط نیروهای دولتی میانمار به سرنوشت خود رها شدند، ترکیه یکی از اولین کشورهایی بود که به ندای مضطرب مظلومان در آنجا پاسخ داد.

 

از 25 آگوست 2017، نیروهای مسلح میانمار و شبه‌ نظامیان بودایی حملات وحشیانه ای  را علیه روهینگیاها در منطقه آراکان به راه انداختند و هزاران نفر را به قتل رساندهند و  نزدیک به یک میلیون نفر دیگر در بنگلادش پناهنده شدند.

کد خبر 1253159

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha