آستان مقدس کاظمین(ع): بیش از ۱۲ میلیون در سالروز شهادت امام کاظم(ع) مشارکت داشتند.

دبیرکل آستان مقدس امامین کاظمین(ع) از حضور بیش از ۱۲ میلیون زائر در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، «حیدر الشمری» دبیرکل آستان مقدس امامین کاظمین(ع) امروز(جمعه 28 بهمن 1401) در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: بیش از 12 میلیون زائر در سالروز شهات امام موسی کاظم(ع) حضور یافتند.

 

الشمری افزود: دو هزار موکب و پنج هزار داوطلب و 83 رسانه خبری در موفقیت این مراسم مشارکت داشتند.

 

در همین حال، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق امروز در بیانیه ای شهادت امام موسی کاظم(ع) را به ملت عراق و جهان اسلام تسلیت گفت.

 

الحلبوسی همچنین نقش نیروهای امنیتی در تامین حفاظت از زائرانی که از استان های مختلف و بغداد پایتخت عراق به صحن کاظمی رسیدند و نهادهای خدماتی و پزشکی که خدمات را برای زائران فراهم کردند، می ستاییم و از خداوند می خواهیم عراق عزیرمان را حفظ کند و به آن امنیت و ثبات عطا کند.

 

گفتنی است، موسی بن جعفر معروف به امام موسی کاظم و ملقب به کاظم و باب الحوائج، هفتمین امام شیعیان است؛ وی در سال 128 هجری همزمان با انتقال قدرت امویان به عباسیان در ایواء در مدینه منوره چشم به جهان گشود؛ دوران 35 ساله امامت امام با دوران خلافت منصور،هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود؛ ایشان در دوره خلافت مهدی و هارون عباسی، چندین بار زندانی شد و در سال 183 در زندان سندی بن شاهک شهید شد.

کد خبر 1253235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha