سالگرد قیام ۲۹ بهمن تبریز گرامی داشته شد

مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای قیام ۲۹ بهمن تبریز با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد قزلی بازار تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ حجت الاسلام سیدصالح هاشمی، از وعاظ حوزه علمیه تبریز امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای قیام ۲۹ بهمن تبریز که در مسجد «قزلی» برگزار شد، اظهار داشت: قیام ۲۹ بهمن تبریز در سرنوشت انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته است.

وی افزود: شهید آیت الله قاضی طباطبایی نیز عامل اصلی خروش مردم تبریز و قیام ۲۹ بهمن بود، از سوی دیگر نقش ویژه بازاریان و روحانیت در این قیام غیرقابل انکار است، به فرموده رهبر معظم انقلاب « آیت الله طباطبایی پرچمدار انقلاب آذربایجان و تبریز بود».

هاشمی گفت: هدف بعثت پیامبر گرامی اسلام برقراری عدالت فردی و اجتماعی بوده و انقلاب اسلامی نیز برای برقراری عدالت در جامعه تشکیل شده است؛ از این رو مسوولان برای برقراری عدالت در جامعه باید این کار را از خودشان شروع کنند.

این واعظ برجسته تبریز، ادامه داد: وقتی پست و مقام به یک مسوول پیشنهاد می شود و او پیشنهاد را به علت نداشتن تخصص رد می کند، به منزله عدالت است.

وی خاطرنشان کرد: شهید چمران تعهد را مهم تر از تخصص دانسته و گفته بود که اگر کسی تعهد داشته باشد؛ مسوولیتی که در آن تخصص ندارد را قبول نمی کند، مسوولان اگر به این موضوع توجه و عمل کنند در واقع برای برقراری عدالت گام برداشته اند.

کد خبر 1253523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha