اجرای طرح پیوند «مسجد و مدرسه » در بیش از ۷۰ مسجد همدان

حجت الاسلام حیدری به ادامه طرح پیوند مسجد و مدرسه در مساجد همدان تا پایان سال خبر داد و گفت: در بیش از ۷۰ مسجد همدان این طرح اجرا شده است.

حجت الاسلام محمدعلی حیدری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان همدان گفت:  مسجد بايد كانونى باشد براى هرگونه حركت و جنبش سازنده اسلامى در زمينه آگاهى و بيدارى مردم و آماده ساختن مسلمانان براى دفاع از ميراث هاى اسلام به خصوص بايد توجه داشت كه مسجد مركزى براى جوانان با ايمان گردد.

 

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان طرح پیوند مسجد و مدرسه را گامی مهم در جهت آموزش و تربیت دینی دانش‌آموزان با ایجاد فضای انس و گرایش به مسجد دانست و افزود: این طرح زمینه ارتقا و تقویت بینش اجتماعی و دینی آنان را فراهم می کند.

 

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما در بحث پیوند مسجد و مدرسه، جذب دانش‌آموزان بوده است، اظهار داشت: بر این اساس تلاش کردیم تا دانش‌آموزان را از بسترِ محدودی که در مدرسه مبنی بر بحث آموزشی دارند، آنها را جذب کنیم و به مسجد بیاوریم؛ مسجد که یک فضای تربیتی دارد. 

  

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت:  یکی از اهداف ما در جذب دانش‌آموزان، کادرسازی در مسجد است یعنی وقتی بچه‌ها را در مسجد جذب می‌کنیم، آنها را جزو  کادر مسجد قرار داده، آنها را تربیت و هنگام جذب، آنها را سازماندهی می‌کنیم .

   

حجت الاسلام حیدری به ادامه طرح پیوند مسجد و مدرسه در مساجد همدان تا پایان سال خبر داد و گفت: در بیش از ۷۰ مسجد همدان این طرح اجرا شده است.

 

کد خبر 1253623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha