برگزاری یادواره شهدا در بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه نقش کلیدی دارد

سلامی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا نقش موثری در روشنگری بصیرت افزایی و دشمن شناسی جامعه داردگفت: برگزاری یادواره شهدا نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان- محمدحسن سلامی- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه کمیته یادواره و امور شهرستانی کنگره ۳ هزار شهید استان سمنان با اشاره به تلاش همه ارکان نظام اسلامی برایزنده نگه داشتن یاد و راه شهیدان در جامعه گفت: نسل جوان ما باید مسیر خود را از شهدا و ایثارگران به ودیعه بگیرند و برگزاری چنین یادواره‌هایی کمک شایانی به شناخت این نسل از رشادت‌ها و دلیری مردان آسمانی استان خواهد کرد.

 

سلامی با اشاره به اینکه در آستانه دومین اجلاسیه استانی ۳ هزار شهید استان سمنان قرار داریم اظهارداشت: در سال ۱۴۰۲ کلیه دستگاهها، مساجد، نیرو‌های مسلح و پایگاه‌های بسیج میزبان یادواره شهدای مجموعه‌های مرتبط خواهند بود.

 

وی با تأکید براینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا به جامعه ما طراوات و بصیرت می‌بخشد ادامه داد: برگزاری چنین کنگره و یادواره‌هایی فرصت مناسبی برای شناسایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل‌های مختلف جامعه است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه دومین کنگره ملی بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان قرار است اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شود، ابراز داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و شناساندن شهدا از مهمترین موضوعات این کنگره خواهد بود.

 

سلامی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مستندسازی، چاپ کتاب‌های مختلف از زندگی نامه و وصایای شهدا، ایجاد المان از جمله اقدامات انجام شده برای برگزاری این کنگره است.

 

وی حرکت در مسیر شهدا را توفیق الهی برای خادمین این عرصه عنوان کردوافزود: در سال ۱۴۰۲ به طور متوسط هر روز یک یادواره شهدا در استان سمنان برگزار خواهد شد و تمام تلاش‌ها باید برای به کارگیری ظرفیت‌های موجود برای بهتر برگزار شدن کنگره ۳ هزار شهید استان سمنان به کار گرفته شود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: رشادت ها و زحماتی که شهدا کشیده‌اند و آثاری را که از خود در دنیای امروز و جهان اسلام بر جا گذاشتند با هیچ کاری جبران نمی شود.

 

وی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت از سرمایه های کشور است و باید آنها را پاس بداریم.

کد خبر 1253650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha