شهدا منشا  اثر بودند

قاضی زاده با بیان اینکه بغض و کینه دشمنان نسبت به شهدا بخاطر این بود که شهیدان منشا اثر بودند گفت: وظیفه ما تبیین چهره شهدا برای آیندگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی_ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر چهارشنبه( 3 اسفند) برای سفری دو روزه وارد استان گیلان شد.

 

معاون رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید در آغاز سفر خود به استان گیلان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای روستای فیلده شهرستان رودبار، با حضور در منزل شهیدان والامقام سردار «سیدصادق شفیعی» و «سید محمدتقی مخزن موسوی»_اولین فرمانده سپاه پاسداران شهرستان رودبار، با خانواده آنان دیدار و گفتگو کرد.

 

 

وی در این دیدارها با بیان اینکه، هر یک از شهدا ویژگی‌های خاصی داشتند و بغض و کینه دشمنان نسبت به آنها بخاطر این بود که شهیدان منشأ اثر بودند، گفت: وظیفه ما این است که چهره این شهدا را برای آیندگان تبیین کنیم و ثبت و ضبط خاطرات شفاهی والدین شهدا از این رو ضرورت دارد.

 

قاضی زاده با تاکید بر اینکه، شهدا به ما نیازی ندارند بلکه جامعه به اینکه الگوهای مقدس خود را به درستی بشناسد، به آنها نیاز دارد تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس خاطرات شهدا تدوین و منتشر شود.

 

گفتنی است، سردار شهید «سید صادق شفیعی رودباری» متولد ۱۲ دی ماه ۱۳۳۹ در اول شهریورماه ۱۳۶۵ در جزیره مینو به فیض شهادت نائل آمد.

 

سردار شهید «سید محمدتقی مخزن موسوی» نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رودبار نیز متولد سوم خردادماه ۱۳۳۵ در ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۱ با ترور دشمنان کوردل در این شهرستان به شهادت رسید.

 

شایان ذکر است، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، حضور در سی امین نشست ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گیلان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و حضور در جمع نخبگان شاهد و ایثارگر استان گیلان از جمله برنامه‌های سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان گیلان است.

 

 

کد خبر 1254099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha