جمعیت ۱۱ درصدی سالمندان در کردستان/ تدوین بانک اطلاعات جامع سالمندی زمینه ساز ارائه خدمات مطلوبتر

رمضانی از جمعیت۱۱ درصدی سالمندان در استان خبر داد و بر ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف برای آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، مهدی رمضانی_معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان_در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان استان کردستان با اشاره به مبانی اعتقادی پیرامون ضرورت توجه به این بخش از جامعه و در خواست از جامعه نخبگانی و دانشگاهی برای مشارکت در سیاستگذاری عالمانه در این حوزه اظهار داشت: اختصاص یک جلسه در سال به منظور ساماندهی امور جمعیت سالمندان استان جای گلایه دارد و برای تاثیرگذاری برنامه ها  باید جلسات این شورا اقلا به صورت فصلی و کمیته‌های تخصصی آن ماهانه برگزار شود و دغدغه مندانه مسائل این حوزه مورد عنایت دستگاه‌های مسئول باشد.

رمضانی اذعان داشت: نظام مسائل سالمندان در سطح ملی و استانی باید مشخص شود و در این زمینه تنها نباید صرفا به مسائل مادی و درمانی _که البته باید تامین هم بشود_  اکتفا شود بلکه با عنایت به اینکه بسیاری از سالمندان احساس تنهایی و طردشدگی از جامعه را نداشته باشند حتما بایستی در حوزه روانی و روحی آنان برنامه مبتنی بر پژوهش های علمی ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به آمار ارائه شده در جلسه  اضافه کرد: باید برای کل جامعه سالمندان استان برنامه‌های حمایتی را مورد توجه قرار دهیم  و تنها درصد کمی از این جمعیت را زیرپوشش خدمات بیمه ای و حمایتی قرار ندهیم. 

وی برایجاد و تدوین بانک اطلاعات کامل سالمندی در استان تاکید کرد و گفت: چنین بانک اطلاعاتی جامعی مسیر خدمات رسانی مناسب به جامعه سالمندی را با توجه به نیاز آنها فراهم می‌سازد. 

رمضانی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه صدا و سیما در تامین محتوا و تدوین برنامه‌های مختلف با هدف ارتقای جایگاه سالمندان در استان مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 1254170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha