اهدای جایزه هنری گوهرشاد به علیرضا افتخاری توسط وزیر فرهنگ

جایزه هنری گوهرشاد که در اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علیرضا افتخاری برای خلق اثر «تو مثل کوه محکم باش» اهدا شد، بیانیه‌ای را در همین زمینه منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جایزه هنری گوهرشاد که در اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به علیرضا افتخاری برای خلق اثر «تو مثل کوه محکم باش» اهدا شد، بیانیه‌ای را در همین زمینه منتشر کرد. متن بیانیه جایزه هنری گوهرشاد به شرح زیر آمده است:

 
«جایزه هنری گوهرشاد به دنبال هویت بخشی به بانوان عفیفه ایرانی است. امروزه جایگاه اثربخش هنر بویژه موسیقی در ساخت فرهنگ و هویت جامعه بر کسی پوشیده نیست.
از این رو این جایزه در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به پاس تلاش ارزشمند در خلق موسیقی فاخر«تو مثل کوه محکم باش» که از پرداخت مناسبی در بازنمایی ارزش ها و باورهای زنان و مادران این سرزمین برخوردار است، به استاد علیرضا افتخاری اهدا شود.»
 
 
لازم به ذکر است، پیش از این جایزه هنری  گوهرشاد به لیلی عاج برای فیلم «سرهنگ ثریا» در جشنواره چهل و یکم فجر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.
 
 
گفتنی است، آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه پنجشنبه(چهارم اسفند) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری، محمد اله‌یاری مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزاد عبدی دبیر هنری، امیرعباس ستایشگر دبیر اجرایی این جشنواره و جمعی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.
 
 
کد خبر 1254324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha