ترویج اندیشه های معصومین، ترویج آزادگی است

حجت الاسلام رمضانی با تاکید بر ضرورت ترویج و نشر اندیشه های معصومین(ع)، گفت: ترویج اندیشه های معصومین، ترویج آزادی و بستر تقویت وحدت و همدلی است.

علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: امروز دشمن با بهره گیری از همه ظرفیت های فرهنگی رسانه ای و فضای مجازی به جنگ با اسلام ناب و ارزش های اسلامی آمده است.

 

وی بصیرت افزایی را راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی، استفاده از ظرفیت ترویج آموزه ها و معارف دینی و تلاش برای کار فرهنگی مستمر باید مورد توجه باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه  خاطرنشان کرد: اشاعه اندیشه های ائمه معصومین در بین آحاد مردم دنیا در واقع  صدور ارزش های والای انسانی و آزادگی  است.

 

حجت الاسلام رمضانی افزود: تقويت روحيه مردانگي، اخلاق و شجاعت در جوامع اسلامي،انسجام بيشتر دنياي اسلام و وحدت مسلمانان از بارزترین دستاورد های نهادینه شدن این فرهنگ غنی است.

 

وی با بیان اینکه عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون فرهنگ ائمه معصومین (ع) است، گفت: باید تلاش شود آموزه های امامان معصوم (ع) به عنوان زیبنده ترین و بزرگترین میراث این فرهنگ در بین مردم جهان به خصوص ایران اسلامی نهادینه شود.

 

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: ترویج  سیره و منش ائمه معصومین و مبارزات آنان با سردمداران کفر در بین مردم ملت ها امروز به بیداری آزادی خواهان جهان منجر شده است.

 

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز میلاد امام زین العابدین(ع) ادامه داد: امام سجاد (ع) فقیه ترین و عابدترین روزگار خود بود.

 

وی بیان کرد: امام سجاد(ع) در ادامه راه پدر بزرگوارشان دست به قیام زدند اما قیام ایشان فکری و عقیدتی بود و با آن به دنبال بیدار کردن روح مردم بودند.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطرنشان کرد:امروز باید عالمان، فرهيختگان، حوزویان، دانشگاهیان و مسئولان مذهبی و فرهنگی  با انجام کار های کارشناسی شده و علمی آن حضرت و کتاب صحیفه سجادیه را  به شيعيان معرفي کند.

 

وی همچنین با اشاره به دوره زندگي آن حضرت و نقش وی در روشنگری های بعد از واقعه کربلا، گفت: این فرهنگ غنی باید بیش از گذشتنه به مردم شناسانده شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه اظهارکرد: جهت افزایش شناخت مردم نسبت به امام سجاد (ع) باید کتاب گرانقدر صحيفه سجاديه  به عنوان یکی ازجامع ترين معارف انديشه هاي نوراني و عرفاني آن حضرت وروایات ائمه معصومین در خصوص امام سجائد(ع) بیشتر در بین آحاد مردم جامعه بخصوص نسل جوان و نوجوانان ترویج شود.

کد خبر 1254696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha