مجمع تشخیص علی رغم نظر شورای نگهبان نحوه انتخاب رئیس بانک مرکزی راتغییر داد

با اتمام جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، کار بررسی و تصمیم‌گیری درباره‌ موارد اختلافی در مورد برنامه پنج ساله‌ پنجم توسعه کشور به پایان رسید و بدین ترتیب نظرات شورای نگهبان رد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ با اتمام جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، کار بررسی و تصمیم‌گیری درباره‌ موارد اختلافی در مورد برنامه پنج ساله‌ پنجم توسعه کشور به پایان رسید.
محمد هاشمی با اعلام این خبر گفت: جلسه‌ روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد و تمام موارد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بررسی و در مورد همه‌ آن‌ها تصمیم‌گیری نهایی شد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بدین ترتیب پس از بحث نهایی موارد اختلافی، بررسی برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتمام رسید و تصمیمات اتخاذ شده ابلاغ خواهد شد.
بنا بر گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران؛ وی با اشاره به این‌که «جزییات مربوط به جلسه‌ امروز ـ شنبه ـ و تصمیمات اتخاذ شده، اعلام خواهد شد» افزود: در این جلسه که ادامه‌ جلسات فوق‌العاده قبلی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی برنامه‌ پنجم توسعه بود، در مورد اختلاف موجود از جمله نحوه‌ انتخاب رییس کل بانک مرکزی نیز تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است اخیرا مجلس شورای اسلامی 6 مورد از 11 ایراد شورای نگهبان به لایحه برنامه پنجم توسعه را با اصرار به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد. همچنین ایراد شورای نگهبان قانون اساسی به این موراد شامل نقص قانون اساسی و شرع مترقی اسلامی بوده است.

این در حالیست که تأیید نظرات مجلس در این موارد منجر به این خواهد شد که رئیس جمهور برای انتخاب و نصب رئیس کل بانک مرکزی از مجلس هم رأی اعتماد بگیرد. در اینصورت علاوه بر اینکه اختیارات رئیس جمهور تحدید می شود در امر تفکیک قوا هم مشکل صورت خواهد گرفت. چیزی که اخیرا باعث اختلاف بین قوه مقننه و مجریهخ شده بود که با حکم رهبر حکیم انقلاب اسلامی داوری این موضوع به شورای نگهبان سپرده شده بود.
انتهای پیام/


 

کد خبر 12550

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha