سفیر فلسطین خواستار بازگرداندن آثار هنری کودکان غزه به بیمارستان لندن شد

در پی برداشتن آثار هنری دانش‌آموزان غزه از ورودی بخش کودکان در یکی از بیمارستان های لندن ، رئیس هیئت فلسطینی در بریتانیا نگرانی عمیق خود را نسبت به این مسئله ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thenationalnews»، در پی برداشتن آثار هنری دانش‌آموزان غزه از ورودی بخش کودکان در یکی از بیمارستان های لندن ، رئیس هیئت فلسطینی در بریتانیا نگرانی عمیق خود را نسبت به این مسئله ابراز کرد.

 

آثار هنری که در این بیمارستان به نمایش گذاشته شد، کار دانش آموزان دو مدرسه متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بود.

 

تصمیم برای حذف این آثار هنری پس از فشارهای گروه وکلای حامی رژیم صهیونیستی اتخاذ شد.

 

«حسام زوملوت»،سفیر فلسطین در انگلیس در نامه‌ای به مدیر اجرایی بیمارستان «چلسی و وست‌مینستر تراست»، گفت که این بیمارستان در برابر قلدری نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز که واقعیت‌های موجود در زمین و قوانین بین‌المللی را کاملا نادیده می‌گیرد، تسلیم شده است.

 

از جمله موارد مطرح شده در شکایت نامه علیه نمایشگاه هنری کودکان غزه ، نقاشی پرچم فلسطین بر فراز مسجد الاقصی در بیت المقدس شرقی بود.

 

زوملوت گفت: ما هیچ نشانه ای دال بر اینکه که این نقاشی‌ها ناقض قانون هستند یا می‌توانند تحریک کننده احساسات بیماران یهودی باشند،پیدا نکرده ایم.

 

این در حالی است که گروه وکلای حامی اسرائیل مدعی شده بودند این نقاشی ها احساس قربانی بودن به کودکان یهودی می دهد.

 

سفیر فلسطین همچنین در پاسخ به ادعای این گروه مبنی بر اینکه دیدن پرچم فلسطین بر فراز مقدس ترین مکان برای یهودیان توهین آمیز است، گفت: این اظهارات در حقیقت توهین به ما فلسطینی ها و مسلمانان سراسر جهان است که مسجدالاقصی سومین مکان بزرگ مقدس برای آنهاست.

 

زوملوت در ادامه بر وضعیت اسفبار کودکان فلسطینی تاکید کرد و گفت: تقریب یک میلیون نفر در غزه محاصره 15 ساله اسرائیل را تحمل کرده اند،محاصره ای که نوار غزه را از همه چیز از دارو گرفته تا مصالح ساختمانی محروم نگه داشته است.

 

سازمان نجات کودکان اخیرا در گزارشی اعلام کرد که 80 درصد از کودکان در نوار غزه از مشکلات روانی رنج می برند.

کد خبر 1255190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha