توسعه آموزش های سواد رسانه ای، پیش نیاز موفقیت در عرصه جهاد تبیین است

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: یکی از الزامات و پیش نیازهای مهم به منظور توفیق در عرصه جهاد تبیین، تقویت و توسعه آموزش های سواد رسانه ای در سطح جامعه است.

حجت الاسلام دکتر کریم خان محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که در عصر ارتباطات ما باید قبل از هر چیز رسانه و اقتضائات فعالیت رسانه ای را به درستی درک و تحلیل کنیم، اظهار داشت: سواد رسانه آن چیزی است که ما را در برابر هجمه ها و شبهات به درک و تحلیل درست رهنمون می کند و زمینه ساز تقویت بصیرت در جامعه می شود.

 

وی افزود: در زمانه فعلی به ویژه رسانه هایی از جنس شبکه های اجتماعی به جهت حوزه نفوذ و گستردگی مخاطبانشان ، اهمیت مضاعفی یافته اند و لذا این مساله می طلبد که نیروهای متعهد و انقلابی نیز هوشمندانه و دغدغه مندانه به این مسایل ورود کرده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ، فعالانه به تولید و عرضه محتوای مناسب در بستر فضای مجازی اهتمام بورزند.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تاکید بر این که باید در این عرصه ها به دنبال گفتمان سازی باشیم، گفت: تقویت مباحث مربوط به سواد رسانه ای و بصیرت سیاسی و فرهنگی به ترویج این گفتمان کمک می کند و ما اگر می خواهیم که در عرصه جهاد تبیین به عنوان فریضه فوری و قطعی موفق باشیم پیش نیازش تقویت و توسعه آموزش های سواد رسانه ای است.

 

وی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت افراد دغدغه مند و صاحب نظر و البته حرفه ای و کاربلد در این باره بتوانیم در سال های آینده، حرف های بیشتری در حوزه سواد رسانه داشته باشیم و به حول و قوه الهی در انجام فریضه جهاد تبیین موفق و سربلند باشیم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان تاکیدکرد: بنابراین یکی از الزامات و پیش نیازهای مهم به منظور توفیق در عرصه جهاد تبیین، تقویت و توسعه آموزش های سواد رسانه ای در سطح جامعه است.

 

کد خبر 1255257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha