ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ آغاز شد

ثبت نام از متقاضیان حج تمتع ۱۴۰۲ در کاروان ها، با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج وزیارت امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ فرآیند نام نویسی درکاروان های حج تمتع 1402 با حضور حجت السلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ، معاونین حج و عمره و توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران ارشد این سازمان ساعت ده صبح امروز چهارشنبه (10 اسفند ماه) آغاز شد.

 

طبق اعلام سازمان حج و زیارت ، مشمولان تشرف به این سفر معنوی با توجه به اولویت ها و براساس زمان‌بندی اعلام شده می توانند ثبت‌نام کنند. درمرحله نخست، متقاضیان ثبت نامی کاروان های حج سال 1399 که هزینه این سفر را واریز کردند و از تشرف به حج تمتع انصراف نداده‌اند، امروز در دو نوبت ده صبح و سه بعداز ظهر می توانند اقدام به ثبت‌نام نمایند.

 

آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در بازدید سرپرست حجاج ایرانی از عملیات نام نویسی حج 1402 با اشاره به بهره برداری از سامانه جامع مسکن برای چینش کاروان ها درحج امسال، اظهار داشت: متقاضیان اولویت اول دراستان های اردبیل، آذربایجان غربی، گیلان، بوشهر، چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کاشان، کردستان، کرمانشاه، گلستان و هرمزگان از ساعت ده صبح و بقیه استان ها از ساعت سه بعداز ظهر می توانند وارد سامانه شده و ثبت نام خود را انجام دهند.

 

وی با اشاره به روند نام نویسی از اولویت‌های اعلام شده، افزود: در مرحله اول 37 هزار نفر که در سال 99 ثبت نام و پول واریز کردند، می توانند کاروان خود را انتخاب کنند.

آقای حمید رضا رهبری فرمعاون  توسعه مدیریت و منابع  سازمان حج نیز درباره نحوه محاسبه حداقل و حداکثر قیمت حج پیش رو توضیحاتی بیان کرد و گفت: پرداخت هزینه سفر بسته به چند عامل برآورد شده و از محل مبالغ دریافتی برای خرید ارز، تامین پرواز و وسایل و امکانات مورد نیاز برای ارائه خدمات به زائران استفاه خواهد شد.

 

آقای حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز به همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت در اعلام نرخ خدمات پزشکی و درمانی در حج پیش رو اشاره و تاکید کرد که همکاران اعزامی به عربستان و در داخل تلاش کرده اند که حداقل قیمت محاسبه و اعلام شود.

درادامه این بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی با بیان اینکه به پویایی سازمان حج و زیارت و خادمین زائران در ارائه خدمات در سفرهای زیارتی بویژه حج سال به سال افزوده می شود، تلاش های انجام شده برای فراهم کردن زمینه برگزاری حج امسال توسط نیروهای داخل و اعزامی به عربستان را قابل تقدیر دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین دیدگاه آقای رئیس جمهور و هیئت دولت در تعیین قیمت ارز برای سفر حج را مثبت عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه زائران حدود۱۶ سال پیش پول به حساب بانک ها واریز کردند و ارزش آن طی این سال ها کاهش یافت امروز نیز دولت به کمک آنها آمد و این ارز را اختصاص داد.

 

وی با اشاره به اینکه با تلاش های انجام شده و کاهش سرانه کارگزاری امسال صدها نفر از زائران در نوبت بیش از سال های قبل به حج مشرف خواهند شد، راه اندازی سامانه جامع مسکن را اقدام مثبتی در راستای اطلاع رسانی به زائران درخصوص سفرشان دانست که در سال های آینده جامعتر و مفیدتر خواهد بود.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به همراهی مرکز پزشکی درحج امسال و کاهش تعداد نیروهای این مرکز ، روحیه همگرایی در بین مردم ایران را ارزشمند توصیف و توصیه کرد در پاسخ به اظهار داوطلبی برخی از پزشکان زائر در خدمت به ضیوف الرحمان و بهره های معنوی این خدمت افتخاری زمینه استفاده از خدمات این عزیزان پزشک فراهم گردد.

 

وی افزود: حدود یک میلیون و پنجاه هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند و عربستان نیز به مقدار سال های اول پیروزی انقلاب سهمیه به کشورمان اختصاص نمی دهد و همه کارگزاران  تلاش کرده اند که با حفظ کیفیت، امسال تعداد زائران افزایش یابد و کارگزاران کمتری به حج اعزام شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب با تقدیر از تلاش های آقایان سید صادق حسینی رئیس سابق سازمان حج و زیارت و سید عباس حسینی رئیس جدید این سازمان وهمه خادمان حوزه حج و زیارت برای فراهم کردن زمینه سفر زائران در حج پیش رو، بر لزوم تدوین فعالیت های صورت گرفته برای استفاده آیندگان تاکید کرد و گفت: بعثه مقام معظم رهبری درحال تهیه تاریخ شفاهی حج می باشد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درپایان سخنان خود از متقاضیان تشرف به حج که با ثبت نام در کاروان ها آمادگی خود را اعلام می نمایند، تقدیر کرد و گفت: سفر حج ، سفر عمر محسوب می شود و برای همه افرادی که مشرف می شوند خاطره انگیز است و خادمان اجرایی و فرهنگی برای خدمتگزاری به میهمانان الهی شبانه روز تلاش می نمایند و بنده هم بعنوان خدمتگزار ضمن توصیه به ایجاد آمادگی بیشتر سفر، به شما خوش آمد می گویم.

 

گفتنی است، سازمان حج و زیارت اعلام کرده است درصورت وجود ظرفیت خالی، باقیمانده زائران از اولویت‌های بعدی تکمیل خواهد شد.

 

 

کد خبر 1255371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha