فارغ از نگاه های مرسوم باید از بانوان شایسته در جایگاه های مختلف استفاده کرد

اسماعیلی با تاکید بر استفاده از شایستگی های بانوان در کارهای اجرایی گفت: باید بتوانیم فارغ از نگاه‌های مرسوم بر اساس شایستگی از بانوان در جایگاه‌های مختلف استفاده کنیم‌.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، "محمد مهدی اسماعیلی"، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تقدیر از بانوان عرصه فرهنگ هنر و رسانه که روز پنج شنبه ۱۱ اسفند در تالار رودکی برگزار شد، گفت: ما در دولت و وزارتخانه تمام توجه مان بر آن است که عدالت فرهنگی را ساری و جاری کنیم تا تمام اقشار جامعه بدون تفاوتهای قومی و جنسیتی بتوانند استعدادهای خودرا به فعل برسانند. کرد و ترک، بلوچ، عرب و... به واسطه دور بودن از مرکز از شکوفا شدن دور نماند و جلوی بروز استعدادهای آنها گرفته نشود،  توجه به زن و مرد بدون تفاوت جنسیتی آنها جلو بروند و این تفاوتها جلوی پیشرفت‌ آنها را نگیرد.

 


وی با بیان اینکه وضعیت امروز بانوان پیشرونده است هرچند مسیر طولانی تا رسیدن به نقطه مطلوب در پیش است، اظهار  کرد: وضعیت فعلی برای بانوان رضایت بخش نیست و نقدها و مطالب عنوان شده را قبول دارم اما موانعی وجود دارد. زمانی از یکی از بانوان درخواست کردم که یکی از معاونت های ما را بپذیرد اما ایشان تصمیم گرفتند در جایگاه دیگری قرار گیرند و اکنون رایزن فرهنگی ما در پاریس هستند.

 


اسماعیلی خاطر نشان کرد: به لحاظ فردی نگاهم آن است که بتوانیم فارغ از نگاه‌های مرسوم بر اساس شایستگی از بانوان در جایگاه‌های مختلف استفاده کنیم‌. هیچگاه مشاور امور بانوان نداشتم چرا که معتقدم هرجا که امکان حضور بانوان باشد باید حضور داشته باشند. به اندازه‌ای که توقع می رفت از بانوان در امور مدیریت کشور استفاده نکردیم و این یک ضعف است اما باید بتوانیم با طیف بزرگی از انتخاب بانوان برای حوزه‌های مدیریتی روبه رو باشیم تا بتوان این امر را محقق کرد.

 


وی با اشاره به اهدای جایزه ویژه گوهرشاد به آثاری که مرتبط با بانوان تولید شده است، گفت: ما در جشنواره فیلم فجر جایزه ویژه را به یک خانم اهدا کردیم. همچنین در جشنواره موسیقی فجر جایزه ویژه را به اثری که درباره زنان ساخته شده بود اعطا کردیم.  

 


وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در جلسه سال آینده همه این احساس را داشته باشیم که قدمی به جلو برداشتیم و کاری انجام شده است.

 


وی افزود: من همواره به عنوان عضوی از دولت از حقوق بانوان در همه عرصه ها دفاع می کنم؛ این نگاه در دولت نیز وجود دارد و همسر رئیس جمهور؛ فردی دانشگاهی و فرهیخته است و برای معرفی بانوان تاثیر گذار همایشی برگزار کردند.

کد خبر 1255519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha