برگزاری پویش «فجر عظیم» در مسجد الاقصی

درحالی فلسطینی ها بامداد امروز با حضور در مسجد الاقصی پویش«فجر عظیم» را آغاز کردند که دهها شهرک نشین تندوری صهیونیستی با حمایت نظامیان اشغالگر به گردش در این مسجد و تحریک فلسطینی ها اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الرساله نت، پویش «فجر عظیم» امروز(جمعه 12 اسفند1401) با حضور مردم فلسطین به منظور شکست دادن پروژه تسلط اشغالگران صهیونیستی بر مسجد الاقصی در این مسجد آغاز شد.

 

فراخوانی گروه های  فلسطینی برای برپایی کمپین فجر عظیم به منظور برانگیحتن انگیزه ها و اراده ها و مشارکت گسترده مردمی در شرایطی است که فلسطین شاهد تحولات میدانی و سیاسی در بستر درگیری با اشغالگران اسرائیلی است.

 

پویش فجر عظیم برای نخستین بار از مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در نوامبر 2020 میلادی آغاز شد تا با خطرات پیرامون این مسجد و یورش های مکرر اشغالگران و شهرک نشینان و تلاش ها برای یهودی سازی و انجام مراسم تلمودی در این مسجد مقابله کنند، پس از آن، این پویش فجر عظیم به مسجد الاقصی نیز کشیده شد تا از اقدامات صهیونیستها در این مسجد جلوگیری شود.

 

برهمین اساس، دهها شهرک نشین تندوری صهیونیستی صبح امروز از باب المغاربه با حمایت شدید نظامیان اشغالگر به مسجد الاقصی حمله کردند و در صحن های مسجد گشت و گذار تحریک آمیزی را انجام دادند و در ضلع شرقی مسجد مراسم تلمودی را انجام دادند.

 

نیروهای اشغالگر همچنان محدودیت ورود فلسطینی ها را از قدس به مسجد ادامه دادند و هویت شخصی آنها را بررسی کردند و تعدادی از آنها را در بیرون باب ها بازداشت کردند.

کد خبر 1255597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha