مایوس نشدن و استقامت بر ولایت از مصادیق انتظار فرج است

خطیب موقت جمعه کرمان با برشمردن مصادیق انتظار فرج از جمله مایوس نشدن و استقامت بر ولایت ائمه گفت: تحمل مشقت‌های طاقت فرسا از ویژگی های دینداران آخرالزمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی صباحی، در خطبه های نمازجمعه (۱۲ اسفند) با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان مطالبی راجع به مسئله مهم "انتظار فرج" به عنوان افضل اعمال بر اساس روایات وارده، پرداخت و گفت: معنای واقعی این کلمه مورد غفلت است.

 

 

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه در روایات، مصادیقی برای انتظار فرج ذکر شده است؛ افزود: انتظار فرج برای زمان ها و اشخاص مختلف، معانی متفاوتی دارد که یکی از مصادیق این است باید به حدی از معرفت و درک رسید که غیبت امام عصر به منزله مشاهده باشد.

 

 

وی مایوس نشدن، دینداری، استقامت بر ولایت ائمه در زمان غیبت، تقیه، تولی و تبری، صبر، معرفت امام و دعا را از دیگر مصادیق انتظار فرج فهرست و تصریح کرد: طبق روایات، امام عصر عجل الله تعالی بعد از دوره فَترت (دوران کم فروغ شدن چراغ هدایت) می آیند.

 

 

حجت الاسلام صباحی با استفاده از روایات، به تحمل مشقت‌های طاقت‌فرسا به مثابه نگه‌داشتن آتش کف دست، به عنوان‌ یکی از ویژگی های دینداران آخرالزمان اشاره کرد.

 

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک ۱۱ شعبان المعظم، سالروز میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر علیه السلام و روز جوان؛ اهمیت موعظه را یادآوری و بیان کرد: جوان، قلبی صاف و پاک دارد و تزاحمات قلبی او کمتر{ از افراد مسن} است و همین باعث گذشت و شدیدالانفعال و کثیرالتاثیر بودن جوان می شود.

 

خطیب موقت جمعه کرمان در خطاب به جوانان با تاکید بر اینکه مراقب معاشرت های خود باشید؛ افزود: از معاشر بد بپرهیزید که حتی ریش سفیدان هم از معاشرت با اهل معصیت نهی شدند.

 

وی سپس روز نیمه شعبان و به همین مناسبت روز سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی را تبریک گفت و مجاهدت ایشان را در امنیت به عنوان فراگیرترین و ضروری ترین مسئله یادآور شد.

 

حجت الاسلام صباحی در پایان، اهمیت منابع طبیعی به عنوان مسئله مورد تاکید در روایات را مورد توجه قرار داد.

کد خبر 1255613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha