آموزش‌های پیش از ازدواج در قالب ۱۶ کارگاه به جوانان ارائه شد

مدیر اداره ورزش و جوانان شیروان گفت: امسال ۱۶ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در شهرستان شیروان برگزار شد.

مهدی شعبانی -مدیر اداره ورزش و جوانان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: اکنون در این راستا دو سمن فعال است و جلسات کمیته ازدواج جوانان به صورت منظم برگزار می‌شود که ضرورت دارد بر فرهنگ سازی ازدواج آسان تاکید شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اعضای ستاد باید تمام تلاش خود را بر فراهم سازی بسترهای ازدواج آسان و به جا آوردن سنت پیامبر (ص) به کار گیرند زیرا که مسئله ازدواج در اسلام به حدی مورد توجه و اهمیت است که تحقق آن را در روایات به مثابه با احراز نیمی از دین ذکر کرده‌اند.

 

شعبانی عنوان کرد: نهادها و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به ترویج ازدواج آسان در جامعه کمک کنند، سنت‌های نابجا و افزایش تشریفات با صرف هزینه‌های سنگین و سرسام آور بخشی دیگر از مشکلات ازدواج جوانان است.

 

مدیر اداره ورزش و جوانان شیروان ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان بیان کرد: برگزاری جشن جوان، دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از منتخبان برتر جوان در حوزه های مختلف، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار نخبگان جوان شهرستان با امام جمعه و فرماندار از جمله برنامه تدارک دیده شده این روز است.

 

شعبانی اضافه کرد:  نقش خانواده، جامعه و موضوعات فرهنگی و اجتماعی در زمینه ازدواج و پایداری زندگی خانوادگی بسیار تأثیرگذار است و باید این نقش تقویت شود، آموزش به عنوان یکی از اصلی‌ترین راهبردها در زمینه ازدواج و کاهش طلاق است و نظام آموزشی باید بیشتر در زمینه سبک زندگی و آشنایی جوانان با مقوله ازدواج کار کند.

 

۱۱ شعبان مصادف با ۱۳ اسفندماه سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به نام روز جوان نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1255717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha