حرکت کاروان فرهنگی بچه مسجدی ها به روستاهای شوقان رسید

نخستین روز برگزاری جشن نیمه درخشان شعبان المعظم و میلاد منجی عالم بشریت، به همت اهالی مساجد در کوچه های روستایی منطقه شوقان جاجرم به همت اهالی مسجد و گروه های جهادی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ کاروان فرهنگی مسجد، با هدف ایجاد شور و نشاط  و امیدآفرینی به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت متشکل از مبلغین دینی و افراد مستعد و هنرمند، در مناطق شهری و روستایی منطقه شوقان شهرستان جاجرم حضور یافته و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، شادی را به این خطه بردند.

 

این کاروان همزمان با سالروز ولادت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرج الشریف ابتدا در روستای ناویا حضور یافت و با اجرای برنامه هایی از قبیل سرود، برگزاری  مسابقه همراه با بازی ویژه کودکان و سخنرانی پذیرای عموم مردم این روستا بود.



پس از آن اهالی مسجدی روستای قراجه رباط میزبان کاروان فرهنگی بود و آستان مقدس امامزاده اسماعیل در روستای چپه، روستای دوبرجه، اهالی جوشقان و مردم روستای پیشیدره نیز شادی نیمه شعبان را با این کاروان تقسیم کردند.



کاروان فرهنگی اهالی مسجد  پس از یک روز پرتلاش، در ایستگاه آخر اولین روز اجرای برنامه ها، به شهر شوقان رفتند و مراسم جشن نیمه شعبان را به همراه عموم مردم برگزار کردند.

 

این کاروان در ادامه و در روزهای پنج شنبه هجدهم و جمعه نوزدهم اسفندماه جاری نیز در نقاط مختلف روستایی شهرستان جاجرم برنامه های متنوعی برای اهالی روستایی خواهند داشت.



حرکت این کاروان فرهنگی با محوریت کانون فرهنگی و هنری جعفر بن محمد علیه السلام حوزه علمیه امام صادق علیه السلام بجنورد برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1256711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha