رقابت ۱۴ اثر نمایشی در مرحله نهایی هفتمین جشنواره تئاتر کوتاه خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از رقابت ۱۴ اثر نمایشی در مرحله نهایی هفتمین جشنواره تئاتر کوتاه این استان خبر داد.

تقی صادقی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، از وصول 47 اثر نمایشی به دبیرخانه هفتمین جشنواره تئاتر کوتاه جوان خراسان‌شمالی خبر داد و اظهارکرد: از این تعداد 22 اثر به مرحله بازبینی راه یافت.

 

وی با بیان اینکه بازبینی آثار طی روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه از سوی هیئت داوران متشکل از مجید حمزانلویی، محمد یحیی آبادی و آزاده حیدرزاده انجام شد، افزود: در نهایت14  اثر نمایشی برای رقابت در مرحله نهایی هفتمین جشنواره تئاتر کوتاه این استان انتخاب شد.

 

صادقی با اشاره به اینکه آثار در دو بخش صحنه ای و خیابانی انتخاب شده است، گفت: در بخش صحنه ای نمایش های «خواب سبک بوسه داغ» به کارگردانی مریم شاهرودی، «نفس آخر» به کارگردانی رضا رضایی، «دریده » به کارگردانی محمدعلی ادهمی و «جیغ» به کارگردانی زهرا سجادی و آرین حقانی انتخاب شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، «زمان مجهول» به کارگردانی علی زاهدی نیا، «۴:۲۰» به کارگردانی مهدی میراخورلو، «تخت پادشاهی» به کارگردانی کیانا صباغی، «نبض بی دلیل» به کارگردانی عسل خاکی، «من بگم من بگم»  به کارگردانی توحید سجادی و «میز» به کارگردانی علی سعادتی را از دیگر نمایش های بخش صحنه ای معرفی کرد.

 

وی بیان کرد: نمایش های «جهنم سفید» به کارگردانی محمدعلی ادهمی، «کار برای بچه ها ممنوع» به کارگردانی امیرحسین اسدزاده، «قرار»به کارگردانی احسان یحیی آبادی و «نبرد» به کارگردانی فاطمه حصاری هم در بخش خیابانی با هم رقابت می کنند.

 

گفتنی است؛ اخلاق و منش ایرانی اسلامی، ایثار اجتماعی، سبک زندگی روستایی و عشایری، دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت و تحکیم خانواده و فرزندآوری از محورهای این جشنواره به شمار می رود.

 

14 اثر نمایشی انتخاب شده بیست و سوم تا بیست و پنجم اسفند ماه در مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی جاجرم در مرحله نهایی با هم رقابت می کنند و آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان پنج شنبه بیست و پنجم اسفندماه در جاجرم برگزار می شود.

کد خبر 1257041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha