اهمیت نقش رسانه‌ها در شناسایی و معرفی حلقه‌های میانی

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، نقش رسانه ها را در شناسایی و معرفی حلقه‌های میانی حائز اهمیت خواند و از رسانه‌ها خواست در تحقق این مهم یاری رسان این مجموعه باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام حبیب‌الله پاکدامن -مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی- امروز یک شنبه (21 اسفندماه) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه بیان کرد: هرچند در ایام کرونا فعالیت های خیرخواهانه و مواسات در مساجد به خوبی انجام شد اما در حوزه کار فرهنگی، دچار چالش‌هایی شدیم که در حال رفع است.

 

وی با بیان اینکه اکنون باید یک هویت بخشی دوباره در حوزه فعالیت‌های مسجدی انجام شود، به ضرورت توجه به بخش ساماندهی و شبکه سازی اشاره کرد و گفت: با شبکه سازی منسجم و ارتباط دهی کانون ها با یکدیگر، بهتر و بیشتر می توان به اهداف عالیه نزدیک شد.

 

حجت الاسلام پاکدامن با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کلیدواژه «حلقه‌های میانی» یعنی ارتباط دهنده بین مردم و حاکمیت بیان کرد: بر این اساس باید تلاش کرد تا مردم را پای نظام و فعالیت های فرهنگی آورد و این نقطه اتصال را تقویت کرد.

 

وی با بیان اینکه حلقه‌های میانی نقش توانمند کردن ظرفیت‌های مردمی را دارند،  تأکید کرد: فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توانند به عنوان حلقه های میانی، گسست ها و خلأهای میان مردم و حاکمیت را پُر کرده و زنجیره­ حاکمیت و مردم را در تمام سطوح به هم متصل کنند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه های معرفتی و اندیشه ای، نقش رسانه ها را در شناسایی و معرفی حلقه‌های میانی حائز اهمیت خواند و از رسانه‌ها خواست در تحقق این مهم یاری رسان این مجموعه باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه اگر حلقه های میانی به خوبی معرفی و ارائه شوند قطعا الگوی خوبی در جامعه تکثیر می شود، افزود: با توجه به اهمیت نهضت بازگشت به مساجد و آغاز سیر تمام تحولات حوزه های اسلامی از مساجد، می توان حکمرانی مردمی در حوزه فرهنگ و هنر را تقویت کرد.

 

حجت الاسلام پاکدامن از رسانه ها خواست فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد را رصد کرده و نقاط ضعف و قوت کانون های فرهنگی و هنری و ستاد کانون های مساجد را در راستای رسیدن به مسجد طراز اسلامی بیان کنند.

 

در ادامه این نشست، خبرنگاران حاضر در جلسه به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری پرداختند.

کد خبر 1257194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha