مسئله فرهنگ مهمترین عنصر حیات معنوی و روحی بشر است

امام جمعه آذرشهر در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: مسئله فرهنگ مهمترین عنصر حیات معنوی و روحی بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز،حجت الاسلام رشتبری در این نشست که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و اعضای شورای فرهنگ عمومی آذرشهر برگزار شد با اشاره به تاکید و توجه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله فرهنگ اظهار داشت: مقام عظمای ولایت در طول چند سال اخیر و در سخنرانی‌های متعدد بر مقوله فرهنگ تاکید ویژه‌ای داشته‌اند و فرهنگ را به مثابه‌ی هوا برای تنفس می‌دانند و این توجه و تاکید نشان می‌دهد که اگر فرهنگ متناسب با جامعه نباشد ادامه حیات دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: مسئله فرهنگ امری نیست که یک شبه ایجاد شود و آسیب‌ها  و مشکلات این عرصه نیز یک شبه قابل حل نیست و مستلزم گذر زمان و برنامه‌ریزی اساسی و مدون است.

امام جمعه شهرستان آذرشهر، با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در عرصه‌های فرهنگی و هنری، از برگزاری موفق دهها برنامه فاخر در این شهرستان در طی سال خبر داد و گفت: اتفاقات خوبی در حوزه فرهنگ در شهرستان آذرشهر رقم خورده و امیدواریم با همراهی نهادهای استانی و شهرستانی شاهد ادامه و تقویت این روند باشیم.

رشتبری همچنین از تلاش متولیان فرهنگی شهرستان برای جذب و جلب جوانان و نوجوانان به برنامه‌های مسجد محور خبر داد.

در ادامه این نشست، محمودیان فرماندار آذرشهر نیز طی سخنانی بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت:  با اندک تاملی در برنامه‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی،‌اجتماعی و ... می‌توان دریافت که تمام برنامه‌ها به نوعی با فرهنگ پیوند خورده‌اند و این امر نشان دهنده اهمیت تقویت زیرساختهای فرهنگی است.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی به عنوان خط دهنده در حوزه فرهنگ می‌بایست مهندسی فرهنگی جامعه را بر عهده گرفته و نقشی تاثیرگذار در این عرصه داشته باشد.

محمودیان با اشاره به پتانسیل فرهنگی شهرستان آذرشهر، علاقمندی مردم و همچنین همراهی اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر را از جمله موارد قابل توجه و مطلوب در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری برشمرد.

وی تاکید کرد باید داشته‌های فرهنگی و هنری شهرستان مورد توجه متولیا ن این حوزه  قرار بگیرد و با هم‌افزایی و همراهی برنامه‌های موثرتر و در خور در این عرصه اجرا شود.

فرماندار آذرشهر تاکید کرد: با توجه به نگرانی‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان به مسئله فرهنگ، فعالان و مسئولان این عرصه باید اهتمام جدی برای تقویت حوزه فرهنگ داشته باشند.

کد خبر 1257913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha