ناله‌های فراق در ندبه‌ی آخرین جمعه سال

ندبه خوانی این جمعه در حالی انجام شد که دلدادگان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در فراقی که یکسال به آن اضافه شد، اشک از دیده جاری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دعای پرفیض ندبه، امروز جمعه (۲۶ اسفند) در حالی برگزار شد که مقارن با آخرین جمعه سال ۱۴۰۱ است.

 

ندبه خوانی این جمعه در حالی انجام شد که دلدادگان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در فراقی که یکسال به آن اضافه شد، اشک از دیده جاری کردند.

 

عاشقان آن امامِ عزیز غایب از نظر در حالی "این بقیت الله.." و فرازهای قرین آن در دعای ندبه را فریاد می‌کنند که امید بهبود وضعیت آشفته آخرالزمان را دارند‌ و برای همین از سویدای دل می خوانند " أَيْنَ الْمُضْطَرُّ الَّذِي يُجابُ إِذا دَعا؟" کجاست آن مضطّری که اجابت شود هنگامی که دعا کند؟

 

سوز و گدازِ ندبه خوانان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی آنجاست که " بِنَفْسِي أَنْتَ أُمْنِيَّةُ شائِقٍ يَتَمَنَّىٰ مِنْ مُؤْمِنٍ وَمُؤْمِنَةٍ ذَكَرا فَحَنَّا" جانم فدای تو باد؛ تو آرزوی هر مشتاقِ آرزو کننده از مردان و زنان مؤمن هستی که تو را یاد کرده و از فراقت ناله کنند"

 

دلدادگان امام مهدی عجل الله تعالی به امیدی و به اشتیاقی از درگاه ربوبی درخواست می کنند " فَبَلِّغْهُ مِنَّا تَحِيَّةً وَسَلاماً وَزِدْنا بِذٰلِكَ يَا رَبِّ إِكْراماً؛ از جانب ما به او درود و سلام برسان و به این وسیله رأفت و محبت را خداوندا بر ما بیفزا"

 

محبان حجت بن الحسن علیهماالسلام، دعای ندبه آخرین جمعه سال را در نقاط مختلف استان کرمان زمزمه کردند و برای ظهور آخرین ذخیره الهی دست به دعا برداشتند.

 

گفتنی است؛ قرائنى وجود دارد كه با استناد به آنها مى توان انتساب اين دعا به اهل بيت عليهم السلام و مأثور بودن آن را اثبات کرد.

 

این دعا را اولین بار محمد بن جعفر مشهدی در کتاب المزار الکبیر نقل کرده و سپس سیدبن طاووس در کتاب اقبال الاعمال آن را به امام صادق(علیه السلام) نسبت داده و خواندنش را مستحب دانسته است. خواندن دعای ندبه در عید فطر، عید قربان، عید غدیر و روز جمعه مستحب است.

کد خبر 1258026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha