اختصاص ۳۴هزار میلیارد تومان اعتبار به‌منظور محرومیت‌زدایی در کشور

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، از اختصاص ۳۴هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و روستایی در بودجه سال ۱۴۰۲خبر داد که هم در بخش زیرساخت‌ها و هم تسهیلات ارایه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ محمد وحیدی - نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، رازوجرگلان و مانه‌و‌سملقان در مجلس شورای اسلامی- امروز شنبه (۲۷ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی ضمن تبیین بودجه سال ۱۴۰۲ و فعالیت مجلس در این حوزه گفت: مجلس در حوزه محرومیت‌زدایی، دو فصل اعتبارات ویژه در حوزه زیرساخت‌ها و تسهیلات از سهم سه درصد نفت را مدنظر قرار داد که این رقم از ۱۷هزار میلیارد تومان به ۳۴ هزارمیلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سهم استان‌هایی مثل خراسان شمالی در این بخش هم به تناسب افزایش یافته است، گفت: اعتبارات خراسان شمالی در این حوزه با افزایش سه‌برابری از ۲۸۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وحیدی در خصوص حذف بند مربوط به پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان به مساجدی که دو نوبت نماز را اقامه‌ می‌کنند هم گفت: با توجه به مشخص نبودن منبع پرداخت این اعتبار و همچنین عدم مکلف بودن دولت در این بخش، مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و حذف شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بهسازی ۸۵۰ روستا و نگاه مطلوب دولت به این موضوع، افزود: بخشی از انجام این مهم با اعتبارات قیر رایگان صورت خواهد گرفت.

وحیدی، در خصوص بودجه خراسان شمالی در لایحه ۱۴۰۲ دولت هم با بیان اینکه اعتبارات در دو ردیف استانی و تملک دارایی در پروژه‌های ملی  اختصاص می‌یابد، اظهارکرد: این اعتبارات ۲۴ و نیم درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، رازوجرگلان و مانه‌و‌سملقان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: نقطه ضعف ما در ردیف اعتبارات ملی است که این رقم ۸۹صدم درصد است، که کمتر از یک درصد می‌شود و باید افزایش یابد.

وی در خصوص واگذاری سهام عدالت به جاماندگان و نگاه جوانی جمعیت، از اختصاص دومیلیون و ۲۰۰ هزارتومان سهام به فرزند تازه متولد شده خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اگر افزایش حقوق را ۲۰درصد دیده‌ایم، یارانه‌ را ۴۰درصد در نظر گرفته‌ایم که شامل سه دهک پایین جامعه می‌شود، افزود: همچنین مجلس برای اولین بار معلولان شدید را مشمول دریافت یارانه جداگانه کرده تا فشار اجتماعی این قشر کمتر شود.

افزایش تسهیلات ازدواج تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان، اختصاص ۶۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح دارویار، معافیت گمرگی خرید آمبولانس و افزایش تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر از دیگر مواردی بود که وحیدی به تبیین آن پرداخت.

 

خبرنگار: سمیرا نیستانی

 

کد خبر 1258251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha