موزه زنده با هشت نمایش نامه گروه نمایشی و معرفی تاریخ یزد

همزمان با ایام نوروز هشت نمایش نامه با حضور گروه تئاتر و نمایش با عنوان موزه زنده اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، همزمان با آغاز سال جدید و ایام بهار 1402 ویژه برنامه های نوروزی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در سطح شهر و بافت تاریخی اجرا می شود.

 

این برنامه ها از 26 اسفندماه 1401 آغاز شده است و تا پایان نهم فروردین ماه 1402 برگزار می شود که در مناطق مختلف شهری مانند پارک ها، بافت تاریخی، حسینیه ها، اماکن تاریخی اجرا می شود و مردم به صورت رایگان می توانند از این برنامه ها بهره ببرند.

 

یکی از اهداف مطرح شده برای این برنامه ها معرفی فرهنگ و تاریخ یزد است که سعی شده با حضور هنرمندان مختلف شهری این برنامه اجرا شود.

 

یکی از این برنامه ها اجرای هشت نمایش با عنوان موزه زنده است که با حضور هنرمندان حوزه تئاتر یزد برگزار می شود.

 

اصغربمانی از هنرمندان و فعالان حوزه تئاتر و نویسندگی در این حوزه گفت: اجرای تئاتر با موضوعات تاریخ و فرهنگ یزد در دستور کار ما قرار دارد که در ایام نوروز در سطح شهر یزد و بافت تاریخی اجرا می شود.

 

وی گفت: نمایش های تاج وزیری با موضوع معرفی شخصیت مرحوم وزیری و معرفی کتابخانه و موزه وزیری، دعوتنامه، ساعت آبی یزد، سبو، خدا وجود ندارد با موضوع اثبات خدا، خان با موضوع معرفی امکان مربوط به وی مانند بازار و...، تله موش، رنگ به زنگ و آداب و رسوم از جمله موضوعات این نمایش نامه ها است که اجرا می شود.

 

 

کد خبر 1258508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha