سید حسن نصرالله: مقاومت، حمله دشمن به هر منطقه ای در لبنان را پاسخ خواهد داد

سید حسن نصرالله در مراسم بزرگداشت «حسین الشامی» از فرماندهان مقاومت لبنان، تاکید کرد: مقاومت با هرگونه حمله به هر فرد در خاک لبنان خواه لبنانی خواه فلسطینی یا ملیت دیگر و یا حمله به هرمنطقه ای از لبنان مقابله خواهد کرد و پاسخ سریع خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت «حسین الشامی» از فرماندهان مقاومت لبنان، گفت: حادثه هفته گذشته در شمال فلسطین اشغالی باعث سردرگمی دشمن اسرائیلی در سطوح مختلف شد و بسیاری درباره سکوت حزب الله لبنان اظهار نظر کردند و سکوت ما بخشی از نبرد روانی رسانه‌ای با دشمن است.

 

نصرالله ادامه داد: پاسخگویی به آنچه که دشمن را سردرگم می کند، بر عهده ما نیست و گاهی پاسخ ما اظهار نظرنکردن در مورد این حادثه است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان  تاکید کرد: اسرائیل امروز دچار بحران و مشکل است، هیچ ضعف، بحران، سردرگمی و ناامیدی و درگیری داخلی و بی اعتمادی صهیونیست‌ها به یکدیگر و به آینده شان تاکنون در تاریخ این رژیم بی سابقه است و اکنون اتفاق افتاده است.

 

نصرالله گفت: وقتی مسئولان دشمن تا به این حد حماقت  می‌کند، متوجه می شویم که پایان کار نزدیک است. آنچه ما را به آن تهدید می‌کنید می تواند عامل زوال و فروپاشی‌تان باشد و به هشتاد سالگی نرسید.

 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت در لبنان در عصرخود و با تصمیم خود با هرگونه حمله به هر فرد در خاک لبنان خواه لبنانی خواه فلسطینی یا ملیت دیگر و یا حمله به هرمنطقه ای از لبنان مقابله خواهد کرد و پاسخ قاطع و سریع خواهد داد و باید درک شود.

 

وی درباره وضعیت اقتصادی در لبنان، گفت: با شرایط سخت اقتصادی و معیشتی و حرکت دلار، دولت نمی تواند بگوید کاری از دستش برنمی آید، اقداماتی وجود دارد که باید انجام شود و می تواند آن را کاهش دهد.

 

نصرالله با اشاره به سال 2015 که بیشتر بانک‌های لبنان براساس دستورات آمریکا از همه افراد مرتبط با حزب الله خواستند تا سپرده‌های خود را از بانک‌ها خارج کنند، گفت:  این تصمیمات آمریکا و برخورد بانک‌های لبنان منجر به خروج سپرده‌های مردم شد  و در موسسه قرض الحسنه قرار دهند. به همین دلیل اعتصاب بانک‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا باعث وخامت اوضاع شد.

 

وی افزود: لبنان امروز شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت دلار است. به همین دلیل از گروه‌های سیاسی می خواهیم تا گفت‌وگوی اقتصادی به منظور نجات لبنان از وضعیت اقتصادی انجام دهند. نجات این وضعیت اقتصادی و لیره نیازمند برنامه جامع واقعی چند منظوره است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: باید از وضعیت منطقه‌ای و بین المللی استفاده کنیم. چین برای سرمایه گذاری در لبنان آماده است. جذب سرمایه گذاری یکی از عوامل تقویت اقتصاد است. سرمایه گذار چینی برای سرمایه‌ گذاری و آغاز پروژه‌هایی به ارزش 12 میلیارد دلار آماده است. برقراری ارتباط با چین تنها به یک تصمیم و شجاعت سیاسی نیاز دارد. حزب الله لبنان در کنار مردم باقی خواهد ماند و مسئولیت خود را می پذیرد.

 

سید نصرالله درباره حمله به یمن گفت: از روز اول جنگ علیه یمن در کنار مردم یمن ایستاده ایم و به این موضع افتخار می کنیم در کنار آنها هستیم. امروز عوامل منطقه ای ممکن است منجر به راه حلی شود و این همان چیزی است که ما خواهان آن هستیم. امیدواریم اوضاع در یمن به خوبی به سمت پایان حملات و محاصره و بازگشت یمن به ملت یمن حرکت کند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان در بیستمین سالگرد اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها، گفت: در چنین روزهایی بیستمین سالگرد حمله آمریکا به عراق رخ داد، این حمله مقدمه ای برای حمله و اشغال شش کشور دیگر از جمله سوریه، لبنان، ایران، سومالی و لیبی بود.

 

وی افزود:  عراق به برکت مقاومت این کشور آزاد شد. دلاورانی که با اشغالگران می‌جنگیدند تا عراق بماند، پس از 8 سال نیروهای اشغالگر آمریکایی خارج شدند نه با تلاش تکفیری هایی که در مساجد و دانشگاه ها مردم را می کشتند.

 

نصرالله تاکید کرد: مقاومت عراق و پایداری ایران منجر به شکست پروژه آمریکا در منطقه شد، هنوز چالش‌های پیش روی ملت عراق برای مقابله با نفوذ آمریکا وجود دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1258565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha