دمشق، حمله نظامیان آمریکا به دیر الزور را محکوم کرد

وزارت امور خارجه دمشق، حمله نظامیان آمریکا به مناطقی در دیر الزور را که چند کشته و زخمی برجای گذاشت، محکوم کرد و بر پایبندی سوریه در پایان دادن به اشغالگری ‌آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المرصد السوری لحقوق الانسان، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ‌ای تجاوزات نظامیان اشغالگر آمریکا در برخی مناطق دیرالزور که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از شهروندان و وارد آمدن خسارت‌ های مادی به آنها شد، محکوم کرد.

 

وزارت امور خارجه در این بیانیه گفت: دروغ‌ های آمریکایی‌ ها درباره حمله به برخی پایگاه های آنها،  چیزی جز تلاشی نافرجام برای توجیه این اقدام تجاوزکارانه و نقض آشکار حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه نیست.

 

در این بیانیه آمده است: این حملات، در ادامه حملات رژیم اشغالگر اسرائیل و عناصر تروریستی داعش علیه ساکنان این منطقه و سرپوش گذاشتن آمریکایی ها بر سرقت نفت سوریه است.

 

در ادامه بیانیه آمده است: سوریه بر پایبندی خود به پایان دادن به اشغالگری آمریکا و گسترش اقتدار دولت سوریه بر تمام سرزمین خود و توقف حمایت و حمایت آمریکا از شبه نظامیان تروریست تجزیه طلب تاکید دارد و از همه کشورهای جهان خواست که این تجاوزات آمریکا را محکوم کنند.

 

رسانه‌ های خبری شب گذشته از شلیک چند راکت به پایگاه ارتش اشغالگر آمریکا در میدان گازی کونیکو خبر دادند. پس از آن، برخی منابع خبری گفتند:  آمریکا در اقدام «حملات تلافی‌ جویانه» به چند مرکز در دیرالزور حمله کرده است.

کد خبر 1258986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha