حضور ۲۷۰ هزار زائر نوروزی در بقاع متبرکه گیلان

حجت الاسلام علیزاده از اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان و اسکان ۲۷۰ هزار زائر نوروزی در این بقاع متبرکه خبرداد.

حجت الاسلام ستار علیزاده - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خبرداد و اظهارکرد: همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی این طرح به میزبانی ۵۰۰ بقعه متبرکه استان در حال اجرا است.

 

وی بیان اینکه طرح آرامش بهاری در استان گیلان در ۱۵ امامزاده گیلان به صورت سطح یک، در ۱۸۰ بقعه سطح دو و ۳۰۵ بقعه متبرکه سطح سه برگزار می‌شود افزود: از ابتدای اجرای این طرح(۲۵ اسفند) تاکنون، ۲۷۰ هزار نفر زائر نوروزی در بقاع متبرکه استان حضور یافتند.

 

علیزاده با بیان اینکه حسینیه‌ها و زائر سراهای منسوب به آستان امامزادگان آماده اسکان مسافران نوروزی هستند تصریح کرد: همچنین ۲۲ هزار نفر هم در رواق امامزادگان اسکان موقت یافتند.

 

وی از همکاری حدود ۴۰۰ مبلغ و روحانی در اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در سطح بقاع متبرکه مجری خبرداد و بیان کرد: از این تعداد ۵۵ مبلغ اعزامی از قم بوده و ۳۵۰ روحانی نیز بومی هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هدف طرح آرامش بهاری را ارتقاء کیفی خدمات فرهنگی، معنوی و رفاهی به زائران در بقاع متبرکه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان و ترویج معنویت در جامعه، خیمه‌های معرفت در ۳۰ بقعه متبرکه گیلان که در مسیر های پرتردد و بین شهری هستند، برپا شده است.

کد خبر 1259011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha