اجرای ۵۱ تئاتر در سال گذشته با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

عابدی با اشاره به تامین برخی زیرساخت های تئاتر استان گفت: در یک سال گذشته تعداد ۵۱ تئاتر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اجرا شده است.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، ضمن گرامیداشت روز تئاتر گفت: در یک سال گذشته تئتار به عنوان یکی از رویکردهای اصلی ما بود به نحوی که بیش از 51 اثر نمایشی در سال 1401 اجرا شد.

 

وی افزود: در این زمینه تعداد ۵ جشنواره استانی و ملی تئاتر در استان در سال ۱۴۰۱ برگزار کردیم که تئاتر مقاومت، تئاتر معلولین، تئاتر ایثار، تئاتر تین و تئاتر استانی از جمله این تئاتر ها بوده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: همچنین به منظور تامین زیرساخت ها نیز تعداد 3 پلاتو در استان افتتاح شد که در شهرستان های بافق، اردکان و بهاباد این پلاتو ها آغاز به کار کردند.

 

عابدی بیان کرد: با توجه به کیفیت های آثار ارسال تعداد 4 اثر نیز به بخش رقابتی جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کردند که ۲ جایزه اصلی در بخش خیابانی به این تئاتر ها اختصاص پیدا کرد.

 

وی بیان کرد: در این راستا 3  میلیارد و هشتصد میلیون تومان از تسهیلات تبصره ۱۶ به ۳۸ نفر از فعالان تئاتر استان اختصاص داده شده است که امیدواریم در سال جدید این میزان افزایش پیدا کند.

کد خبر 1259150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha