طلاب اهل قلم نسبت به معرفی سیره عملی و علمی علمای مازندران اهتمام داشته باشند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه طلاب اهل قلم نسبت به معرفی سیره عملی و علمی علمای مازندران اهتمام داشته باشند،گفت: خروجی تلاش این طلاب برای معرفی فضلا و علمای دین باید جذب طلبه های جوان به حوزه های علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران- امروز(۸فروردین) در نشست با اعضای مجمع‌ روحانیون اهل‌ قلم این خطه از شمال کشور از روحانیون و طلاب اهل قلم در استان و مازندرانی های مقیم شهر مقدس قم بعنوان سرمایه های فرهنگی دینی یاد و اظهار کرد:  مرحوم حاج شیخ حبیب الله طاهری آکردی، استاد حوزه و دانشگاه ، چهره ماندگار دانشگاه تهران، رئیس دانشکده فقه و فلسفه پردیس قم ، مرحوم حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، رئیس اسبق حوزه علمیه مازندران و مرحوم آیت الله زین العابدین باکوئی از جمله مفاخر حوزوی استان بوده اند که فقدان این بزرگواران جبران ناپذير براي حوزه هاي علميه و جامعه علمي كشور است.

 

وی برلزوم شناسایی علما و بزرگان دین استان تاکید و کرد و خواستار تکریم و معرفی علمای فقید و حاضر برای جامعه شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه روحانیون اهل قلم باید سیره علمی و عملی فضلای استان را به رشته تحریر درآورند، گفت: باید برای موفقیت در جبهه جهاد تبیین، از شاخصه ها، سیره و عملکرد فضلای دین در استان بهره گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه در کنار معرفی الگو های حوزه باید نسبت به جذب طلاب جدید نیز اهتمام ویژه داشته باشید، ادامه داد: باید اهمیت تحصیل در حوزه و فراگیری علوم دینی برای دانش آموزان تبیین شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به معضل پیری جمعیت استان اشاره کرد و افزود: طلاب باید در زمینه تشویق جوانان به فرزند آوری و ازدیاد نسل تلاش کنند.

 

وی به درخواست تعدادی از طلاب ساروی برای برگزاری همایش برای ملا مجدالدین علی المکی از اصحاب امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: معتقدم باید برای نامه امام صادق(ع) که به مردم ساری و مازندران نوشتن سالگرد گرفته شود و همایش و بزرگداشتی پیرامون این نامه برگزار شود البته باید اصل سندیت این نامه با پژوهش مشخص شود.

 

 

 

کد خبر 1259212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha