اجرای طرح «آرامش بهاری در ضیافت الهی» در آستان امامزاده موسی مبرقع(ع)/روزانه  هزار زائر و مسافر نوروزی میهمان سفره افطار

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) از اجرای طرح «آرامش بهاری در ضیافت الهی» در این آستان خبر داد و گفت: سفره کریمانه حضرت هرشب میزبان هزار زائر و روزه دار است.

حجت الاسلام والمسلمین بهمن باقری- مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) - در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به برنامه های آستان مقدس  امامزاده موسی مبرقع (ع) در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: امسال به مناسبت همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان طرح «آرامش بهاری در ضیافت الهی» در 27 بقعه استان از جمله آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) در حال برگزاری است.

 

                    

 

وی با اشاره به برپایی محفل جزء خوانی در آستان امامزاده موسی مبرقع (ع) گفت: در  محفل نورانی  قرآن کریم در امامزاده موسی مبرقع علیه السلام که ویژه خواهران و برادران تدارک دیده شده،۲۰ قاری و حافظ قرآن ممتاز بین المللی حضور دارند.

                    

باقری ادامه داد: پس از قرائت قرآن حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی استاد حوزه علمیه به تفسیر قرآن می پردازد.

 

                

 

وی افزود: زمان شروع برنامه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ است و پس از آن نماز جماعت اقامه می‌شود و در پایان نیز شرکت‌کنندگان مهمان سفره افطار خواهند بودکه بطور متوسط هرشب شامل هزار بسته افطاری می شود.

 

باقری تصریح کرد: همچنین برنامه های مختلفی از جمله غرفه مشاوره، غرفه کودک و .. را داریم که هر روز در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 14 تا 20 در خدمت زائرین و مجاورین هستیم.

 

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) ادامه داد: همچنین میز شرعی با حضور اساتید حوزه و طلاب آماده پاسخگویی به به سوالات و شبهات زائران و مسافران است.

 

              

 

باقری همچنین با اشاره به فعالیت اتاق مشاوره در این آستان گفت: این اتاق با حضور اساتید حقوق و وکلای مجرب به صورت رایگان در موضوعات خانواده، کسب و کار  و غیره در خدمت زائران است.

 

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) غرفه دلیل الزائر(راهنمای زائر) را از دیگر خدمات این آستان برشمرد و گفت: مترجمین ما در این بخش به چهار زبان انگلیسی، اردو، عربی و ترکی در خدمت زائران غیرایرانی هستند.

 

             

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه ماهانه «قراردوازدهم» تصریح کرد: در روزهای دوازدهم هرماه بسته های معیشتی به تعداد پانصد بسته تهیه و میان نیازمندان در محله های کم برخوردار توزیع می شود. همچنین غذای تبرکی آستان در ایام خاص تا تعداد سه هزار پرس میان نیازمندان محلات مختلف توزیع می شود.

 

باقری همچنین به بحث دارو و درمان رایگان اشاره کرد و گفت: ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص داخلی، اطفال، چشم پزشکی، طب اسلامی و .. همراه با داروی رایگان از دیگر برنامه های این آستان است.

 

مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) با اشاره به اعزام گروه سفیران به مساجد  گفت: این افراد به صورت خودجوش به فعالیت در مساجد پرداخته که شامل تلاوت قرآن، پرچم گردانی، توزیع تبرکات و معرفی امامزاده موسی مبرقع می شود.

 

          

وی در پایان با اشاره به برنامه های آموزشی آستان گفت: دوره های آموزشی مهدویت، نهج البلاغه و صحبفه سجادیه ویژه خواهران و برادران و برگزاری کلاس های مداحی ویژه جوانان و نوجوانان از دیگر برنامه های این آستان است.

کد خبر 1259486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha