زائران خراسان جنوبی از نیمه خرداد به سرزمین وحی اعزام می شوند

دستگردی گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته پروازهای امسال زائران به سرزمین وحی از خراسان جنوبی از اواسط خرداد ماه آغاز می شود.

حسین دستگردی -مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با بیان اینکه اعزام زائران حج تمتع به سرزمین وحی در کشور از اوایل خرداد و در خراسان جنوبی از اواسط خرداد ماه آغاز می شود، گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته کاروان‌های خراسان جنوبی ابتدا به مکه و سپس به مدینه اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه 80 درصد ظرفیت کاروان‌های استان برای حج تمتع تکمیل شده است، یادآور شد: تعداد محدودی از ظرفیت ها خالی بوده و امید است بر اساس اولویت های اعلامی به زودی همه ظرفیت برای اعزام تکمیل شود.

 

وی گریزی به اولویت های اعلام شده برای تشرف به حج تمتع زد و گفت: با توجه به عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، اولویت بعدی (از 20 فروردین سال 1386) از امروز صبح آغاز شده است و چنانچه هم استانی های ثبت نام شده تمایلی برای حضور در حج تمتع امسال بر اساس اولویت های اعلام شده بنا به دلایلی مانند وضعیت اقتصادی، بیماری و... نداشته باشند، اولویت‌های بعدی برای تکمیل ظرفیت اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به آغاز کلاس‌های آموزشی زائران از هفته گذشته، افزود: امسال 2 هزار و 110 زائر در قالب 15 کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند که از این تعداد 2 کاروان را اهل سنت و 13 کاروان را شیعیان به خود اختصاص داده اند.

 

دستگردی هزینه سفر به سرزمین وحی را 115 تا 136 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مهمترین دلیل تفاوت قیمت‌ها مدت اقامت، ایستگاه پرواز، اسکان زائران، درجه هتل و... است.

 

وی در زمینه خرید و فروش فیش های حج تمتع یادآور شد: خرید و فروش امتیاز فیش ها بر اساس توافق طرفین است و با توجه به شنیده ها از دفاتر زیارتی، بر اساس تاریخ فیش، اولویت های اعلامی و... فیش های حج تمتع در استان تا 140 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

 

وی از دغدغه های پیش رو به کهولت سن زائران اشاره کرد با توجه به محدودیت های اعلامی کشور عربستان و عدم اعزام زائران بالای 65 سال در سال 1399، افزود: با وجود رفع محدودیت، این اقدام باعث افزایش تعداد افراد مسن برای اعزام در سال جاری شده است.

 

مدیرکل حج و زیارت استان خراسان جنوبی از آغاز معاینات پزشکی زائران از پنجم فروردین ماه خبر داد و گفت: با وجود افزایش تعداد زائران دارای کهولت سن به حج تمتع، آزمایشات پزشکی با حساسیت بیشتری انجام می شود.

 

دستگردی تأکید کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته سازمان حج و زیارت و مساعدت بانک مرکزی هزینه های سفر زائران بر اساس دلار 28 هزار و 500 تومانی محاسبه و انجام می شود.

 

 

کد خبر 1260080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha