بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ عمومی جامعه دارد/ گرانی و مشکلات اقتصادی باعث قساوت قلب می شود

آیت الله شعبانی موثق گفت: برای اینکه جامعه‌ اخلاقی شود باید مشکلات اقتصادی حل شود چرا که گرانی و مشکلات اقتصادی باعث ایجاد قساوت قلب در انسان می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان، «آیت الله حبیب الله شعبانی موثق»  صبح امروز (۱۶ فروردین) در نخستین جلسه درس اخلاق سال ۱۴۰۲ با  اصحاب رسانه  همدان گفت: انسان معجونی از عقل و جهل است و ماه رمضان فرصتی در جهت رشد و کامل انسان است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان افزود:  برای اینکه جامعه‌ اخلاقی شود باید مشکلات اقتصادی حل شود چرا که گرانی و مشکلات اقتصادی باعث ایجاد قساوت قلب در انسان می شود.

 

 وی ادامه داد: بخشی از مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ عمومی جامعه‌ است همانند احتکار ارز و طلا  که می طلبد مسئولین در جهت رفع مشکلات تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه  کار رسانه بسیار کار سخت است چرا که خبر یا اطلاع رسانی از هزاران اتفاق سر در خواهد آورد ، اظهار داشت: برخی از اطلاعات گمانه زنی است که منجر به تحلیل غیر واقعی است که اتفاقاتی را رقم می زند، باید بسیار مراقب بود.

 

آیت الله شعبانی با اشاره به اینکه  رسانه درگیر پیش فرض های ذهنی خود نباید بشود چرا که تحلیل غلط نشات گرفته از وهم انسان است، گفت:  هرچقدر وهم انسان تقویت شود عقل انسان کم خواهد شد

 

وی همچنین افزود:  اطلاعات ناصحیح و غلط سبب تحلیل نادرست خواهد شد و باید رسانه ها در تحلیل های خود بسیار مراقبت کنندوبخشی از مسئولین اطلاعات درست ارائه نمی دهند ، هیچ مصلحتی بالاتر از صداقت نیست ، اگر مسئولی با صداقت صحبت نکرد، رسانه را دچار خطای ادراکی می کند. .

 

آیت الله شعبانی با بیان اینکه در رویکرد اسلامی، رسانه باید اخلاق محور و ملتزم به اخلاق باشد، اظهار داشت: منظور از اخلاق، صفات باطنی انسان است که قابل رؤیت نیست و در رفتار فرد ظهور و بروز پیدا می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خواستار اعمال ملاحظات اخلاقی در انتشار اخبار شد و گفت: در رسانه‌ها نباید آبروی کسی به ناحق برده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: گاهی یک خبرنگار تیتری می‌زند که مشکل قانونی ندارد و کسی نمی‌تواند از او شکایت کند، اما این تیتر با وجود قانونی بودن بسیار غیراخلاقی است.

 

 

 

کد خبر 1260250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha