مسجد همگام با مدرسه ‌/ مسجد باید خانه و مدرسه دوم نوجوانان محل باشد

عبادی گفت: مسجد برای جذب مخاطبین خویش از سنین کودکی و نوجوانی، این ظرفیت را دارد که خانه و مدرسه دوم نوجوانان محل باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی_فاطمه صمدزاده؛ ️

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و بهارمعنویت و تقارن آن با بهار طبعیت  مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این ایام آراسته به نور معنوی قرآن شده است. محقق شدن تربیت اسلامی، مسئله ای است که تنها با آموزش صرف در نهادهای آموزشی اتفاق نمی افتد بلکه نیازمند برخورداری فرزند و دانش آموز از روح و فرهنگ اصیل دینی است و این مهم جز با پیوند مسجد و مدرسه حاصل نمی شود.

بستی عبادی، رابط خواهران کانون فرهنکی و هنری شیخ طوسی مسجد جامع روستای داشتپه میاندوآب به خبرنگار شبستان گفت: این کانون در طول سال، برنامه ها و طرح های ویژه ای در حوزه قرآنی برای دانش آموزان در قالب طرح «پیوند مسجد و مدرسه» اجرا می کند.

وی افزود: تلاوت قرآن کریم و جزء خوانی کلام الهی و قرائت حدیث از ائمه اطهار(ع)، از جمله فعالیت های قرآنی این کانون است و بین دانش آموزان و مسجد چنان ارتباط معنوی قوی برقرار شده که کودکان و نوجوانان بلافاصله که از مدرسه خارج می شوند،  به سمت مسجد می آیند.

عبادی با بیان اینکه دف این کانون از ایجاد این ارتباط بین مدرسه و مسجد تبلیغ اسلام و ترویج فرهنگ اسلامی است. ادامه داد: در این راستا من هر هفته به مدت دو روز از مدرسه و والدین اجازه بچه ها را گرفته و به مسجد می آورم و در روزهای دیگر نیز خود دانش آموزان بصورت خود جوش به مسجد آمده و در کلاس ها و مراسمات شرکت می کنند.

وی افزود: حفظ سوره ای از قرآن برای دانش آموزان دختر و مسابقه اذان برای پسران توسط کانون برگزار می شود و علاوه بر اینکه به تمام شرکت کننده ها هدایای فرهنگی و نوشت افزار اهدا می شود از جمع نفرات برتر نیز انتخاب شده و تشویق می شوند و این خود باعث علاقمندی کودکان و نوجوانان به مسجد شده که باعث ایجاد شور و نشاط و حس رقابت در بین آنها می شود.

عبادی ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزش احکام،  وضو برای کودکان و نوجوانان، نمازهای یومیه بصورت جماعت و جز خوانی قرآن توسط دانش آموزان دختر و پسر بصورت جداگانه از جمله فعالیت های کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی مسجد جامع روستای داشتپه میاندوآب است.

وی هچنین برگزاری برنامه در روزهای ملی و مذهبی مثل هفته کتاب و کتابخوانی، حضور 20 روز مداوم دانش آموزان در مراسم ایام فاطمیه و خواندن حدیث کسا، پخت و توزیع غذای سحری در شب های قدر،  مسابقه نقاشی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و توزیع بسته های معیشیتی را از دیگر فعالیت های کانون در طول سال عنوان کرد.

 

عبادی با بیان اینکه مساجد بهترین و مهمترین پایگاه تربیتی و مرکز آموزشی برای  آموزه های دینی هستند، گفت: این مراسمات قرآنی و فرهنگی در بین مردم داشتپه به قدری مقبول شده که خود مردم در بسیاری از مراسمات پیشقدم می شوند و پیشنهاد اجرای بسیاری از برنامه ها را ارائه می دهند.

رابط خواهران کانون فرهنکی و هنری شیخ طوسی مسجد جامع روستای داشتپه میاندوآب ادامه داد:  این روستا دو تا مدرسه دارد که یکی در مقطع اول، دوم و سوم و دیگری در مقطع چهارم و پنجم ابتدایی است.

عبادی گفت: نقش والدین در ترغیب فرزندان به نماز و مسجد بسیار موثر است و وقتی نوجوان ببیند که والدین او به نماز بیش از هر چیزی اهمیت می دهد، او نیز به این امر الهی ترغیب می شود.و در این راستا نیز از آسیب های اجتماعی که در فضای مجازی کودکان و نوجوانان را تهدید می کند دور می شوند.

کد خبر 1260390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha