امام حسن مجتبی (ع) از برجسته  ترین چهره های اخلاقی عالم آفرینش است

امام جمعه زابل با بیان اینکه خدا عاشقان به امام حسن مجتبی(ع) را دوست دارد، گفت: امام حسن مجتبی (ع) از برجسته ترین چهره های اخلاقی عالم آفرینش است.

حجت الاسلام مجتبی عزیزی امام جمعه زابل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  به فضایل امام حسن مجتبی علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسن مجتبی علیه السلام شبیه ترین فرد به رسول خدا بود.

 

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی علیه السلام از ارکان ماجرای مهم و اساسی مباهله در حیات اسلام بود، افزود: پیامبر اکرم هر اظهار لطف و محبت قولی و عملی که نسبت به امام  حسن مجتبی علیه السلام می فرمودند بلافاصله امر  می کردند که حاظرین این رفتار و ابراز علاقه و محبت خودش را نسبت به امام حسن مجتبی علیه السلام ابلاغ کنند.

 

امام جمعه زابل یادآور شد: وقتی حیات نورانی پیغمبر را نگاه می کنیم می بینیم که در چه نقاط عطفی به حاضرین امر کردند که پیام او را در مورد لطف و محبت به امام حسن مجتبی علیه السلام به غایبین برسانند آن موقع انسان جنس مودت و هدایت پیغمبر را راحت تر درک می کند.

 

عزیزی با اشاره به اینکه  امام حسن مجتبی (ع) از برجسته  ترین چهره های اخلاقی عالم آفرینش است، گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام سبط اکبر پیامبر صلی الله علیه و آله در عین مظلومیت نقاب از چهره نفاق اموی برداشته و واقعیت تلخ بنی امیه را از پس فتنه ای کور و تاریک نمایان کرد و کربلا مکمل مجاهدت بی نظیر آن امام همام است.


 

کد خبر 1260395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha