بقاع متبرکه گیلان میزبان ۳ میلیون گردشگر نوروزی بود

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در ۵۰۰ بقعه گیلان اجرا شد گفت : ۳ میلیون گردشگر به بقاع متبرکه گیلان در نوروز امسال مشرف شدند.

حجت الاسلام ستار علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد : در نوروز امسال بقاع متبرکه گیلان میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان بود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه در نوروز امسال برپا شد افزود : در این طرح سه میلیون زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند.

علیزاده تصریح کرد : در طرح آرامش بهاری که ۲۵ اسفند سال گذشته در ۵۰۰ بقعه متبرکه گیلان برگزار شد گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که در بقاع متبرکه استان اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۵ هزار و ۸۰۹ مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی انجام شد گفت: بیش از ۴ هزار نوبت نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اقامه شد.
علیزاده افزود: هزار و ۱۲۲ نفر زار زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند و با برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای طرح افطاری ساده در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی ۶۳۱ هزار زائر با چای، شربت و افطاری پذیرایی شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی از سوم فروردین ماه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه آغاز شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: در اجرای این دو طرح ۵۵ مبلغ اعزامی و ۳۵۰ بومی در اقامه نماز و مشاوره وقف و خانوادگی و اعتقادی و آموزش مبانی اسلامی به کودکان همکاری داشتند.
علیزاده همچنین اظهار داشت :۸۰ جلسه جز خوانی در بقاع متبرکه مجری طرح و دو جلسه تخصصی تفسیر قرآن کریم برگزار شده که تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

کد خبر 1261200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha