رفع مشکلات مردم دغدغه اصلی مسئولان باشد/ همدلی و اتحاد مردم و مسئولان راه‌گشاست

زارعی کوشا گفت: رفع مشکلات مردم استان کردستان باید دغدغه اصلی و اولویت مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، عصر چهارشنبه 23 فروردین ماه در جلسه بررسی و مشکلات شهر یاسوکند ضمن تسلیت شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: ضعف‌هایی که در شهر و بخش یاسوکند وجود دارد باید در راستای رفع آن تلاش مضاعف صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه دغدغه رفع مشکلات مردم اولویت مسئولان باشد، افزود: باید برای پیشرفت و توسعه شهر حسن‌آباد یاسوکند قدم‌های محکمی برداشته شود.

 

استاندار کردستان همچنین بر ضرورت اتحاد مردم و مسئولان تاکید و بیان کرد: مردم و مسئولان باید با اتحاد و همدلی در جهت رفع مشکلات گام بردارند.

 

زارعی کوشا تاکید کرد: شهرستان بیجار یک لنگرگاه به شمار می‌رود که از قدمت زیادی برخوردار است و این شهر استعداد‌ها و عالمان بسیار زیادی را در دامان خود پرورش داده بنابراین امروز زیبنده این شهر نیست که دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی باشد.

 

وی تصریح کرد: ما برای شهرستان بیجار دغدغه زیادی داریم و در حضور وزیر کشور مشکلات شهرستان مطرح خواهد شد تا در راستای رفع موانع و مشکلات بتوانیم اقدام کنیم.

 

استاندار کردستان گفت: با نگاهی به شاخص‌های جمعیتی که معیار بسیار مهمی در توزیع منابع مالی برای شهرستان است متاسفانه میزان جمعیت رو به کاهش است و دغدغه رهبر در این زمینه رفع نشده است.

 

وی به شاخص جمعیتی در شهر یاسوکند نیز اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه شاخص جمعیت در شهر و منطقه یاسوکند نیز وضعیت مطلوبی ندارد و  ما در تمام لحظات به دنبال رفع مشکلات بیجار هستیم.

 

زارعی کوشا تاکید کرد: برای خدمت به مردم یاسوکند مسئولان باید اتحاد بیشتری داشته باشند و با همکاری هم در راستای رفع مشکلات این منطقه قدم بردارند.

 

استاندار کردستان اعلام کرد: آسیب بزرگی که مردم ما دیده‌اند از دعواهای سیاسی است و برای توسعه و پیشرفت شهرستان باید اتحاد و همدلی بیش از پیش داشت و مردم و مسئولان در کنار هم با همدلی می‌توانند راهگشای حل مشکلات باشند.

 

وی به مشکلات مهم منطقه کرانی اشاره کرد و بیان داشت: مشکل عمده این منطقه جاده است و متاسفانه راه جاده‌ای از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و اگر اثبات شود که معادن به منطقه آسیب رسانده‌اند باید تا یک درصد سود خود را به منطقه اختصاص دهند.

 

استاندار کردستان عنوان کرد: از محل حقوق دولتی معادن  1275 میلیارد تومان واریزی داشته‌ایم که از این میزان 44میلیارد تومان پول به استان بازگشت خورده است.

 

زارعی کوشا همچنین به رفع مشکل آب در این شهر اشاره و عنوان کرد: پروژه انتقال آب از سد سیازاغ برای این شهر در حال انجام است تا خرداد یا تیر آبگیری می‌شود و مجوز لازم برای این مهم اخذ شده است.

 

عقب ماندگی و محرومیت‌های موجود  در منطقه کرانی زیبنده نظام نیست

 

احمد رضا قاسمی فرماندار شهرستان بیجار نیز در این جلسه،  به مهمترین مشکلات در بخش کرانی اشاره کرد و اظهار داشت: عدم استفاده و بهره‌برداری پتانسیل‌های منطقه و بالاخص معادن سنگ آهن، مشکلات راه و وضعیت نامناسب جاده‌ها بخشی از مشکلات مهم در این منطقه است که در جهت رفع آن  باید تلاش کرد.

 

وی افزود: بخش کرانی از مناطق بسیار مستعد و با قابلیت‌های بسیار زیاد در بخش معادن است اما با وجود این پتانسیل‌ها از مشکلات بسیار زیادی برخوردار است.

 

قاسمی ادامه داد: زیر ساخت‌های این منطقه به ویژه نبود جاده‌های مناسب معضل بسیار بزرگی در این منطقه است و به دلیل تردد خودرو‌های سنگین سالانه شاهد وقوع حوادث ناگوار در این منطقه هستیم که باید در راستای رفع این مشکلات  تلاش کرد.

 

وی تاکید کرد: معادن از ظرفیت‌های بالقوه بخش کرانی هستند و عقب ماندگی و محرومیت‌های موجود  در این منطقه زیبنده نظام نیست.

 

فرماندار بیجار در پایان عنوان کرد: لازم است معادن گردش مالی خود را در سطح شهرستان داشته باشند تا شکوفایی اقتصادی را در این منطقه شاهد باشیم.

کد خبر 1261506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha