میزان درک و بهره ما از شب قدر به آشتی و انس با امام زمان(عج) بستگی دارد

یک خطیب دینی گفت: مهمترین مسئله در شب قدر توجه خاص به وجود مقدس امام زمان(عج) و آشتی دوباره با ایشان به عنوان انسان کامل است، به هر میزان برای برای این آشتی و پیوند معنوی با حضرت(عج) گام برداریم و تلاش کنیم به عظمت این شب دست می‌یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی وافی» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات دولتی سی‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره ارتباط میان شب قدر و وجود مقدس امام زمان(عج)، اظهار کرد: شب قدر شب لحظه ها است، در این شب آسمان به قدری به زمین نزدیک می شود که نه فقط برای یک سال بلکه برای یک عمر آن بهره ها برد.

 

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه ادامه داد: اگرچه بنابر تصریح روایات تقدیر یک سال در آینده مقدر می شود اما اگر کسی یک سال درست رفتار کند ره صدساله را یک شبه می پیماید.

 

این خطیب مذهبی با بیان اینکه شب قدر را می توان از سه منظر بررسی کرد، گفت: نخست مناسک و اعمال شب قدر که از ائمه(ع) به ما رسیده یا از جانب آنها که سر سفره آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) نشسته اند، توصیه شده است.

 

وی تصریح کرد: برخی می گویند هر آنچه برای شب قدر لازم است توسط ائمه(ع) بیان شده و دیگر توصیه های اهل معنا و بزرگان معرفت در این باره چه ضرورتی دارد؟! ... در پاسخ باید گفت: خدای متعال در قرآن تأکید می کند بواسطه اسباب و واسطه ها به او نزدیک شویم: «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ».

 

حجت الاسلام وافی تأکید کرد: کسانی که بر سفره معارف اهل بیت(ع) نشسته و در این راه در حرکت هستند طبیعی است عنایات خاصی از نورانیت قرآن و ائمه(ع) به آنها می شود؛ دستورالعمل ها و سلوک اخلاقی‌ای که از دل و جان شخصیت های پرورش یافته در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و اهل سلوک به ما سفارش شده از جنس همین عنایات و برکات است که با تمسک به آنها و به قصد رجاء می توان به دستاوردهای بزرگی رسید.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بعد دیگر در بررسی شب قدر توجه به اسرار این مناسک است، ابراز کرد: برای مثال باید بدانیم سرّ و فلسفه قرآن بر سر گرفتن چیست؟ ما با این عمل و آیین ما خود را در پناه قرآن قرار می دهیم و برای یک سال آینده خود از محضر قرآن مدد می گیریم.

 

حجت الاسلام وافی با بیان اینکه شب قدر از بعد دیگری نیز قابل بررسی و درک است، گفت: این بعد به برداشت هایی که داریم، تصمیم هایی که می گیریم، عزم و اراده هایی که در این شب اتحاذ می کنیم، باز می گردد؛ به عبارت دیگر از بستر توسلات و استغاثه ها و دعا و مناجات و گشایش ابواب قلب مان، فرصت رسیدن نسیم رحمت الهی به خود را فراهم می کنیم.

 

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: این بعد از شب قدر ما را آماده می کند تا در پایان لیلةالقدر بتوانیم ظرف وجودی خود را از نتایج این شب پر کنیم؛ این حقیقت نزول قرآن و ملائکه و روح به زمین در شب قدر است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو، مهمترین مسئله در شب قدر توجه خاص به وجود مقدس امام زمان(عج) و آشتی دوباره با ایشان به عنوان انسان کامل است، به هر میزان برای برای این آشتی و پیوند معنوی با حضرت(عج) گام برداریم و تلاش کنیم به عظمت این شب دست می یابیم.

 

گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با شعار «می‌خوانمت» میزبان بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است. ​

 

 

کد خبر 1261673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha