مسجد باید محور فعالیت های مذهبی و اجتماعی باشد

نوروزی گفت: مسجد باید محور فعالیت های مذهبی و اجتماعی باشد و اگر عقب برگردیم می بینیم که مسجد کانون فعالیت ها بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، به همراه محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، دیشب(13 اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشا در بازدید از کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور مسجد خاتم ارومیه گفت: مسجد باید محور فعالیت های مذهبی و اجتماعی باشد و اگر عقب برگردیم می بینیم که مسجد کانون فعالیت ها بوده است.

وی افزود: دولت سیزدهم شعار خود را برپایه دولت مردمی گذاشته و وزیر فرهنگ و ارشاد نیز در این دولت شعار بازگشت به مساجد را عنوان کرده است. نوروزی ادامه داد: در حوزه مساجد باید عقب گرد داشته باشیم و مطمنا این عقب گرد خیر و برکت همراه دارد. و حداکثر برنامه های دانش آموزان و مدارس را به سمت مساجد هدایت کنیم.

وی افزود: در بحث بازگشت مساجد دو قشر به دو ظرفیت نیاز دارد قشر اول بزرگترها،  علما،  مسولین و هییت های مساجد هستند که باید در قبال رفتارهای  نوجوانان و جوان ها حوصله داشته باشند.

نوروزی گفت:  اما قشر دوم خود نوجوانان و جوانان هستند که این افراد هم حتما حفظ حرمت مسجد و اهل مسجد را داشته باشند و مهمتر از حرمت بزرگترها حرمت خود مسجد است و لازم است حفظ کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: در زندگی فقط به فکر امروز نباشیم و فکر روزهای بعد را هم داشته باشیم و زندگی ما برای هم باشند. و اگر رابطه جمعی را تقویت کنیم ما هم به پشتوانه این رابطه پیشرفت میکنیم و در اثر این موضوع جامعه هم پیشرفت می کند.

محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در اینبازدید با اشاره به وحدت شکل گرفته در این مسجد گفت: وحدتی که در این مسجد بین هیئت امنا، کانون فرهنگی و هنری، امام جماعت و مردم برقرار شده قابل تقدیر است.

وی ادامه داد:  طرح غنی سازی اوقات فراغت را داریم و کانون فرهنگی وهنری شهدای 17 شهریور یکی از پایگاه ها در این طرح خواهد بود. و همچنین طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش استان از اماکن این ارگان برای برگزاری برنامه ها استفاده خواهیم کرد.

رضایی گفت: سه شنبه هرهفته بازدید از یک کانون را در برنامه داریم و این بازدیدها برکات مادی و معنوی به دنبال دارد.

 

 

گفتنی است؛ واریز ماهانه مساعدت مالی به حساب کانون فرهنگی و هنری شهدای 17 شهریور، شارژ ماهانه کمد جوایز این مسجد، برگزاری ماهانه مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز از جمله قول های مساعد های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی به این کانون بود.

همچنین علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان، بعد از بازدید از کانون سطح یک محبان ام ابیها (س) ارومیه، کانون کمیل ارومیه، این سومین  بازديد بوده که از نزدیک در جريان فعاليت هاي اين كانون قرار گرفتند.

کد خبر 1264398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha