نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نهضت بازگشت به مسجد مهم است

رضایی گفت: نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نهضت بازگشت به مسجد مهم است و در این مورد باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ومدیر ستاد فهما در استان،  صبح امروز،  (۱۳ اردیبهشت) در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری شهرستان پلدشت با حضور علی اکبر منصوری،  رئیس اداره ارشاد این شهرستان ومدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در دفتر رئیس ارشاد برگزار شد،  گفت: نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نهضت بازگشت به مسجد مهم است و در این مورد باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود:  متاسفانه کارکرد مساجد تبدیل به نمازهای یومیه شده و انسان احساس میکند اصلی ترین عنصر که باعث شکل گیری انقلاب، مدیریت انقلاب، مدیریت جنگ و پس از جنگ بوده نقش اصلی خود را در حال از دست دادن است.

رضایی ادامه داد:  فعالیت موسسات قرآنی خارج از مسجد، یا اجرای برنامه های هیئت ها در محوطه مساجد خطر آفرین هستند و این فعالیت ها باید در داخل مسجد صورت گیرد. و در این راستا باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های فصل تابستان،  گفت: در تابستان امسال مقرر شده است که 100 کانون فرهنگی و هنری که تفاهم نامه امضا کردند طرح غنی سازی اوقات فراغت بین رده های سنی حداقل 11 تا 18سال با حضور حداقلی 5 هزار نفر تحت پوشش قرار دهیم و در فضای مسجد برای سال تحصیلی آموزش دهیم و دانش آموزان در این راستا تربیون مسجد باشند.

 

رضایی ادامه داد:  تقارن ماه محرم با فصل تابستان فرصت مغتنمی است که از حضور روحانیون در مساجد با حضور نوجوانان و جوانان بهره ببریم.

وی در ادامه گفت: سعی داریم که سرودهای آئینی را با ملودی های آیینی ریشه دار کنیم و تولید دو اثر «عشق من ایران» و «ای خدا سلام» نمونه ایی از این فعالیت ها است و برای روز دختر و ماه محرم نیز در حال تدوین هستیم و این سرودها هم بهانه‌ایی برای تمرین و جذب نوجوانان می شوند.

رضایی گفت: اکران فیلم غریب را برای اعضای کانون ها داریم و بلیط تهیه شده است و در اختیار اعضا قرار می دهیم.

وی در پایان سخنان خود افزود: هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان فعالیت میکنند که در حال احیا این کانون ها هستیم تا در مسیر رشد قرار گیرند.

گفتنی است؛ در این نشست ساماندهی مدیران کانون،ثبت وبروزرسانی اطلاعات سایت بچه های مسجد  واجرای برنامه های فرهنگی هنری ستاد مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

کد خبر 1264456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha