جوان سازی بدنه مدیریتی آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار گیرد

اعلایی گفت: از اینکه کار را به جوانان بسپاریم، ضرر نمی کنیم و در سال جاری باید جوان سازی بخش تصمیم گیر و بدنه مدیریتی در ساختارهای اموزش و پرورش را در دستور کار گذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمدمهدی اعلایی-استاندار قزوین- در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت) در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، بیان کرد:ما باید نگاه خلاقانه به ایجاد تحول در آموزش و پرورش داشته باشیم و بخشی از این امر در فضای تحت مدیریت ما در استان قابل انجام است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: یکسری از اصلاح امور سیستمی و متکی به طراحی نرم افزارهای کاری است و یک بخشی دیگر متکی بر منابع انسانی و متولیان است که این بخش را نمی توان در سطح ملی برنامه ریزی کنند بلکه در همان مکان باید برنامه ریزی صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: هیچ جایی در دولت در فضای مستخدمان و کارکنان دولت، غنای موجود در آموزش و پرورش را ندارد و باید بیشتر برای این امر در استان وقت گذاریم.

 

اعلایی اعلام کرد: در فضای مدیریتی دستگاه ها، مقاومت اولیه برای به کارگیری جوانان وجود دارد و تصور این است باید زمان طی شود تا از جوانان استفاده شود در حالی که این نگاه دولت و فرمایش مقام معظم رهبری نیست.

 

وی تأکید کرد: از اینکه کار را به جوانان بسپاریم، ضرر نمی کنیم و در سال جاری باید جوان سازی بخش تصمیم گیر و بدنه مدیریتی در ساختارهای اموزش و پرورش را در دستور کار گذاریم.  

 

اعلایی توضیح داد: بستر انتفاع و نفع رسانی آموزش و پرورش، مدرسه است و باید نخبه ترین و تحول آفرین ترین افراد در مدارس باشند که در این حوزه هم باید برنامه ریزی شود و نگاه جوان گرایی را داشته باشیم.

 

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع دیگر یکسان سازی برداشت در فضاهای پرورشی و تربیتی است؛ دیده می شود نگاه های تربیتی ۲ مدیر در ۲ مدرسه متفاوت است به طوری که در مدارسی در یک حوزه هایی سخت گیری هایی وجود دارد و در مدرسه دیگر این امر وجود ندارد، بنابراین باید توان بیشتر آموزش و پرورش در حوزه تربیتی گذاشته شود و به وحدت رویه برسیم.

 

استاندار قزوین گفت: ما برای آموزش و امتحانات برنامه ریزی و طرح داریم ولی در حوزه تربیتی و پرورشی این امر را نداریم و کاملا سلیقه ای عمل می شود و در این حوزه می توان در سطح استان برنامه ریزی کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر بناست در آینده فضای متفاوتی داشته باشیم، آنقدر که روی امتحانات و سخت افزارها برنامه ریزی می کنیم باید روی نظام تربیتی هم کار کنیم و همه اینها برای تربیت انسان هایی است که پرچم دار محسناتی باشند که نظام جمهوری اسلامی با گرانی اینها را به دست آورده است.

اعلایی تأکید کرد: باید دگراندیشی در فضای آموزش و پرورش داشته باشیم و رهبری نکات خوبی را در فرمایشات شان داشتند و اینها مواردی است که در استان باید برای ان برنامه ریزی کنیم.

 

وی یادآور شد: باید تمام جامعه فرهنگی استان در یک محل ارزیابی، استعدادیابی شوند و بتوانیم از این استعدادهای استفاده بیشتری کنیم.

 

کد خبر 1264484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha